پژوهش؛ نیازی برای جامعه و دانشآموزان
افسانه کاظمینژاد در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در کرمانشاه با تشریح فعالیتهای دبیرستانهای دخترانه متوسطه اول و دوم سمای کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به سیاستهای سازمان سما درباره بحث پژوهش یکی از برنامههای سمای کرمانشاه شناسایی دبیران مجرب و مؤثر در فرهنگسازی حوزه پژوهش بوده و با اطلاعرسانی برنامههای خود همه همکاران متوجه شدهاند که نیاز امروز جامعه و دانشآموزان بیشتر از آموزش، پژوهش است؛ چراکه آموزش صرف نمیتواند در بحثهای کاربردی و راهبردی موفق باشد.
وی درباره موارد مؤثر در انتخاب خود بهعنوان مدیربرتر پژوهشی عنوان کرد: ازجمله کارهایی که روی آن تأکید داشتیم دستسازههای دانشآموزان بوده و سعی کردیم دانشآموزان علاوه بر فکر دستهایشان نیز وارد عمل شود. چند سال اخیر دانشآموزان دستسازههای ارزشمندی ساختهاند ازجمله سازههای ماکارونی، ساخت انیمیشن، ساخت روباتهای مسیریاب و جنگجو، نوشتن مقالات، بحث نانو و کسب مهارت در کارهای مختلف از دیگر موارد نیز طرحهای پژوهش بوده که ویژه دبیران است و آن را خلاقانه بین دانشآموزان مطرح کردیم تا فکر کنند و شناخت راهحل در آنان تقویت شود، ایجاد نمایشگاهها، انجمنهای علمی پژوهشی به معنای واقعی، انجمنهای سخنوری برای شکوفایی حرف زدن و برگزاری مسابقات مختلف حضوری و مجازی و تورهای مجازی نیز در برتری تأثیرگذار بوده است.
بیشتر بخوانید:
آموزش باید بهصورت حضوری ادامه پیدا کند
مدیر برتر پژوهشی دومین جشنواره برگزیدگان مدارس سمای کشور با تأکید بر اهمیت و تأثیر برگزاری جشنواره برگزیدگان در رشد و رونق فعالیتهای پژوهشی مدارس بیان کرد: مطمئناً همینطور است و وقتی همکار یا دانشآموز نتیجه کار خود را ببیند و تشویق شود و بین سایر منتخبان حضور یافته و بتواند مستقیماً با مسئولان صحبت کرده و موضوعات و مشکلات خود را بیان کند در رشد و بالندگی هر چه بیشتر او تأثیر بسزایی خواهد داشت.
کاظمینژاد در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط کرونا در دو سال اخیر مشکلاتی برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی شما ایجاد نکرد، گفت: مسئله جدیدی بود که درباره آن تجربه نداشتیم؛ اما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و دبیران در حوزه فناوری آموزش دیدند. این امر به پژوهش کمک کرده و دانشآموزان را با دسترسی به منابع اطلاعاتی مختلف با نظارت دبیران آشنا کرد؛ البته آموزش حضوری سمای کرمانشاه با رعایت پروتکلها بههیچوجه تعطیل نشد با توجه به شرایط کرونا مدارس سمای کرمانشاه در هفت سال اخیر رتبههای برتر کشوری و استانی را کسب کرده که بهعنوان نمونه میتوان رتبه نخست خلاقیت کشور بین همه مدارس در ساخت زیردریایی، رتبه سوم کشور در شناور دوسطحی و دهها مقام دیگر را نام برد.
وی مطرح کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت، ایجاد خودباوری در دانشآموزان، جذب دبیران معتقد و کارآمد و اهل نوشتن مقالات و پژوهش، ایجاد ارتباط عمیقتر بین مدارس سما و دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده از امکانات و دانش استادان دانشگاه آزاد اسلامی و در نهایت تقویت رشته علوم انسانی در مدارس در کنار دو رشته تجربی و ریاضی برای آینده کاری دبیرستانهای دخترانه متوسطه اول و دوم سمای کرمانشاه در دستور کار داریم.
به گزارش آنا، دومین جشنواره تجلیل از برگزیدگان مدارس سما در حوزه پژوهش، مهارت و نوآوری به همت امور پژوهش و نوآوریهای آموزشی و پرورشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و مدارس سمای کرمانشاه در این جشنواره خوش درخشیدند و از مدیر و راهبر پژوهش برتر چهار مدرسه ابتدایی دخترانه سما ۲. متوسطه اول پسرانه کرمانشاه. متوسطه اول و دوم دخترانه کرمانشاه با اهدای لوح و جایزه نقدی قدردانی شد.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/