دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1394 - 14:55

غفوری‌فرد در همایش مجالس 9گانه: مخالف رد صلاحیت علی مطهری هستم/ با حرف مطهری که «اعتراض می‌کنم اما التماس نمی‌کنم»، موافقم

رئیس خانه احزاب با یبان اینکه «مجلس اول یکی از مهمترین مجالس بعد از انقلاب به‌شمار می‌آید»، گفت: به نظر من، مجلس اول یکی از مهمترین و پرکارترین مجالس در تمامی دوره‌ها به‌شمار می‌آید؛ به دلیل اینکه افرادی مثل مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی در آن مجلس حضور داشتند.
کد خبر : 63098

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در همایش «مجالس نه‌گانه به روایت نمایندگان ادوار» که در پیش از ظهر امروز در تالار روزنامه اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه «رأی من در مجلس اول همچنان در رکورد است»، گفت: بنده مدت کمی در مجلس اول بودم و بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای از مشهد انتخاب شدم. رأی من در آن زمان از مجلس ۳۲۱ هزار رأی بود که تاکنون نیز رکورد دارد و تا به امروز کسی این رأی را نیاورده است. ولی در مجلس یک ماه بیشتر نبودم به دلیل اینکه به دعوت شهید باهنر و رجایی برای وزارت نیرو معرفی شدم. اولین کسی که مخالف بنده برای وزارتخانه بود آقای مهندس الویری بود.


وی ادامه داد: در مجلس پنجم به صورت مستقل شرکت کردم و تنها کسی بود در آن زمان به صورت مستقل ورود کردم و رأی لازم را آوردم. همچنین در مجلس هفتم نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای رأی آوردم، اما در مجلس هشتم از ابتدا حضور داشتم.


رئیس خانه احزاب با بیان اینکه «مجلس اول یکی از قوی‌ترین مجالس بعد از انقلاب بود»، تأکید کرد: در مجلس اول با حضور بزرگانی مثل مقام معظم رهبری و آقای هاشمی مجلسی قوی شکل گرفت اما معتقد نیستم وجود شورای نگهبان مانع حضور افراد است.


وی درباره ردصلاحیت علی مطهری برای انتخابات مجلس دهم گفت: من مخالف این ردصلاحیت هستم و با حرف آقای مطهری هم موافق هستم که اعتراض می‌کنم التماس نمی‌کنم.


رئیس خانه احزاب با اشاره مجدد به حضور بزرگان در مجلس اول که به تبع‌ آن وزن سنگینی به این مجلس داده بود، گفت: ما در این مجلس تجربه قانونگذاری نداشتیم، ولی به خاطر حضور بزرگان، قوی‌ترین مجلس بود و بعد از آن بود که این بزرگواران به سایر مناصب منصوب شدند و شاید سطح مجلس کمی کاهش یافت. پس از آن جوانان و استادان دانشگاه به مجلس آمدند و تجربه‌های خوبی شکل گرفت.


غفوری‌فرد افزود: به نظر من، تاریخ را نمی‌توان حذف کرد. چه ما تاریخ را دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، باید نوشته و به دست آیندگان سپرده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته