دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1400 - 10:46

حمایت‌های شناسایی بازار به شرکت‌های خلاق ارائه می‌شود

شناسایی بازار، خدمتی است که از سوی برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به فعالان این حوزه ارائه می‌شود.
کد خبر : 625947
دانش بنیان



به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ورود محصول تازه به بازار هدف، علی الخصوص اگر دانش‌بنیان و یا متعلق به شرکت‌هایی نوپا باشد، نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، شناسایی درست مخاطبان آن محصول، تحلیل علمی رفتار مصرف‌کننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار و سایر معیارهای تاثیرگذار است.


مجموعه این آسیب‌شناسی‌های علمی و عملی سبب شده تا خدمات مختلفی با توجه به نیاز این شرکت‌ها، از سوی برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و نوآوری ارائه شود.


یکی از مهم‌ترین این خدمات، گزارش‌های تحقیق در بازار داخلی است. این گزارش‌ها با هدفی جامع و به منظور شناسایی دقیق بازار یک فناوری، که عمدتا دارای کاربردهای متنوع در حوزه مختلف صنعتی است، تدوین می‌شود. این گزارش‌ها در مقایسه با سلسله گزارش‌های مطالعه فرصت، دارای سرفصل‌ها و عمق بیش‍تری هستند بنابراین زمان و هزینه تهیه آن به مراتب بالاتر خواهد بود.


گزارش‌های مطالعه فرصت نیز در این پروسه از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف اصلی از تهیه چنین گزارش‌هایی، انجام مطالعه اولیه بازار و بررسی پتانسیل‌های ورود به بازار با صرف زمان و هزینه پایین است. این گزارش‌ها در مقایسه با گزارش‌های جامع تحقیقات بازار، از عمق و دقت پایین‌تری برخوردار هستند که به عنوان یک راه‌حل سریع جهت پاسخگویی به نیازهای صاحبان کسب و کارها، طراحی شده است.


مشاوره تحقیقات بازار داخلی نیز دیگر خدمتی است که به شرکت‌های خلاق ارائه می‌شود. این مشاوره با هدف آشنایی و رفع ابهامات در خصوص شناسایی بازار هدف، تحلیل مشتریان و رقبا، بررسی وضعیت تولید و مصرف محصول در بازار، کانال‌های توزیع، الزامات و نیازهای ورود به بازار ارائه می‌شود.


خلاق صادراتی یا مشاوره بازاریابی بین‌الملل، دیگر خدمت برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و نوآوری در این زمینه است. این مشاوره‌ها در زمینه‌های تحقیق در بازار صادراتی، انتخاب بازار هدف، استراتژی رقابتی در صادرات و تعرفه ترجیحی و مواردی از این دست ارائه می‌شود. در این زمینه، مسائلی از جمله بررسی و شناسایی بازارهای بین‌المللی مناسب، تحلیل رقبا و تحلیل الگوی خرید و مصرف، تعیین پیش‌ نیازهای ورود به بازار بین‌الملل و . . . در پیشخوان مشاوره‌های تحقیقات بازار بین‌الملل به متقاضیان ارائه می‌شود.


شرکت‌های خلاق و نوآوری متقاضی بهره‌مندی از این حمایت‌ها می‌توانند به سامانه خدمات توانمندسازی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب