دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1400 - 14:32
نصیری در گفت‌وگو با آنا:

سرمایه‌های برباد رفته کشور، به صنعت بازی سرازیر شود

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: باید در سیاست‌های خودمان دقت بیشتری داشته باشیم از این حیث که فرآیند کسب و کار را برای جوانان تسهیل کرده و در این حوزه آموزش و سرمایه‌گذاری داشته باشیم.
کد خبر : 624113
بازی رایانه ای



حامد نصیری، معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، در خصوص مشکلات پیش‌روی ساخت بازی‌های جدی در کشور اظهار کرد: علت مشکلاتی که در عرصه بازی‌های جدی با آن روبه‌رو هستیم، الزاماً به مسئله تحریم مرتبط نیست. لیکن تحریم در حوزه ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده مؤثر است.در حوزه بازی‌های جدی، مشکل اساسی باور غلطی است که در جامعه جاری و ساری است.بر اساس این باور غلط، بازی نوعی بازیچه برای کودکان محسوب و امری مضر در نظر گرفته می‌شود که باید کنترل شود. ولی در واقعیت امر بازی، هم برای بزرگسالان و هم برای سالمندان است. همچنین بازی‌ها می‌توانند دارای اهداف جدی در حوزه آموزش، درمان، فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار باشند. بنابراین مهم‌ترین چالش پیش‌روی عرصه بازی‌های جدی نگرش و باور غلطی است که در جامعه وجود دارد.


وی افزود: از آنجایی که عرصه بازی‌های جدی، یک عنصر جدی تحقیق و توسعه دانشگاهی دارند، تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ برای مثال چندین ایمیل و نامه از استاد دانشگاهی دریافت کردیم که اظهار می‌کند به دلیل اینکه ایران تحریم است، حاضر به سخنرانی در ایران و شرکت در رویدادها نیستند.


معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: در بحث مهاجرت نخبگان و بازی‌سازان، هم تحریم‌ها و هم فشارهای اقتصادی و اجتماعی باعث شده جوانان فعال در کشور تحت فشار باشند، خصوصاً جوانان فعال در حوزه بازی‌سازی به راحتی می‌توانند با مجموعه‌های خارجی همکاری کرده و به لحاظ اقتصادی و اجتماعی هم برای آن‌ها ساده‌تر است و باید در سیاست‌های خودمان دقت بیشتری داشته باشیم از این حیث که فرآیند کسب و کار را برای جوانان تسهیل کرده و در این حوزه آموزش دهیم و سرمایه‌گذاری کنیم.


انتهای‌ پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب