دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1400 - 12:31
اسماعیلی:

رسانه‌ها به حالت آفندی تغییر حالت دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای تمام تصمیمات خود افکار عمومی را اقناع می‌کند و به‌دنبال غافلگیری نیستیم.
کد خبر : 619769
محمد مهدی اسماعیلی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمد مهدی اسماعیلی در همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه رسانه‌ وضعیت خاصی را در کشور داریم و جای خوشحالی است که سازمان پدافند غیرعامل به این حوزه ورود کرده است.


وی افزود: نوع کنش‌گری پس از گذشت چهار دهه درگیری مستقیم با رسانه‌های معاند و دولت‌های متخاصم باید شناخته شده باشد. جریان رسانه‌ای کشور از وضعیت منفعل فعلی باید به وضعیت آفندی تغییر حالت دهد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگرچه رسانه‌های دیجیتال تهدیدی برای همه ملت‌ها است، فرصت‌های بسیاری نیز دارد و باید به عنوان زمین بازی جدید معرفی و مورد استفاده قرار گیرد. ظرفیت چنین استفاده مفیدی در کشور وجود دارد و امروز هم اثرات حضور جریان انقلابی در فضای رسانه‌ای را می‌بینیم.


اسماعیلی عنوان کرد: جریانی پیوسته در داخل و خارج به دنبال بهم ریختن فضای مدیریتی کشور هستند. جمهوری اسلامی به واسطه سرمایه عمومی به مرحله‌ای رسیده است که در شرایطی مثل حمله سایبری به شبکه سوخت‌رسانی، مردم به خوبی با دولت همکاری می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: دولت تصمیم دارد برای تمام تصمیمات مهم، اقناع مردم را داشته باشد و نمی‌خواهیم مردم را دچار غافلگیری و بحران کنیم. در دوران کرونا در اوایل شهریور برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افکارسنجی شد و در آن زمان بیش از ۷۰ درصد مخالف بازگشایی بودند و امروز به واسطه واکسیناسیون گسترده بیش از ۸۰ درصد موافق بازگشایی مراکز آموزش و کسب‌وکارها هستند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور دولت سیزدهم همه وزرا را مکلف کرده‌اند که افکار عمومی را برای بازگشایی‌ها اقناع کنند. شفافیت با مردم، اعتماد متقابل حاکمیت و ملت را افزایش می‌دهد و آرامش را به فضای فرهنگی و رسانه‌ای کشور بازمی‌گرداند.


انتهای پیام/۴۱۴۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته