دانشکده فناور بهعنوان شتاب دهنده مرکز رشد، محسوب میشود
روحالله دهقانی فیروزآبادی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مختصاتی را برای دانشگاههای کارآفرین مانند شتابدهندهها، مراکز رشد، پارکهای علموفناوری، مراکز نوآوری شبکه پژوهش آزمایشگاهی، سراهای نوآوری و دانشکده فناوری را اجزایی دانست که نیازها در اینمورد مرتفع میکنند.
وی با اشاره به اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد هماهنگی بین بخشهای آموزش، پژوهشی، فناوری و مهارتی، افزود: تحولات انجام گرفته در شورای عالی گسترش دانشگاه شامل آمایش سرزمین، برنامهریزی و کارآفرینی در بحث کیفیسازی و کارآمدسازی رشتههای تحصیلی و برنامههای آموزشی، نظام تغییر و تعاون، جابهجایی اساتید، ادغام رشتهها در بازار کار، جایگزینی بعضی رشتهها با رشتههای دیگر کارهای موضعی برای رخ دادن این اتفاق بود.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، عنوان کرد: این شورا رشتههایی مانند جوشکاری، خیاطی علمی، مهندسی پسماند و رشتههای کاربردی دیگر را نیز برای اجرایی شدن به این معاونت سپرده و در این راستا بحث راهاندازی دانشکده فناوری در حال رخ دادن بوده و همانطور که شاهد هستیم در بازه زمانی ۴ سال اخیر در دانشگاه آزاد تغییر و تحول مطلوبی صورت گرفته و در صورتیکه در سالهای پیشرو در همین فضا روبهجلو حرکت کرده و گفتمان و ادبیات فعلی بر دانشگاه حاکم باشد بهطور قطعی، دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۵ متفاوت است.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: حتی اگر تحول در تمامی واحدها رخ ندهد ولی حتما دانشگاههای شاخص، واحدهای متفاوتی میشوند و بههمین دلیل حرکت رو به جلو و راهاندازی رشتههای فنی و متناسب با نیاز روز جامعه ضروری است و بهطور قطع اگر تحولی در سطح دانشگاهها رخ دهد این تحول در دانشگاه آزاداسلامی است، زیرا این دانشگاه ملزم است که این کار را انجام دهد.
وی با بیان اینکه آموزش فناوری با آموزش علمی تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: اینکه آموزش فناوری را کجا باید انجام دهیم، مهم است بهطور مثال در رشته جوشکاری بدون دانستن مباحث مهندسی مواد و برق خوانده، بسیار سخت است در نتیجه آموزش فناوری ضرورت دارد و دانشکده فناور بهعنوان شتاب دهنده مرکز رشد، محسوب میشود.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/