دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1400 - 11:02

نسل جدید دستگاه‌های آیفون با تراشه‌های سریع‌ معرفی شد

آیفون ۱۳ اپل دارای تراشه سریع‌تر و باتری بزرگ‌تر است و از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند.
کد خبر : 607815
ایفون 13 2

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، جدیدترین نسل آیفون‌های اپل رونمایی شد. این نسل جدید در چهار رده عرضه شده است. کارشناسان معتقدند که محصولات جدید آیفون دارای عملکرد سریعتر و عمر باتری بیشتری هستند و قابلیت‌های جدیدی در دوربین‌های آنها تعبیه شده است. چهار مدل جدید اپل عبارتند از: آیفون ۱۳(iPhone ۱۳)، آیفون ۱۳ مینی(iPhone ۱۳ Mini)، ‌ آیفون ۱۳ پرو(iPhone ۱۳ Pro) و آیفون ۱۳ پرومکس(iPhone ۱۳ Pro Max).  این تلفن‌ها همگی با قیمت‌های قبلی شرکت عرضه خواهند شد.


این چهار مدل دیشب (۱۴ سپتامبر) در رویداد California Streaming  معرفی شدند. دستگاه‌های جدید اپل مجهز به تراشه‌های A۱۵ Bionic  هستند که با ۱۵ میلیارد ترانزیستور ساخته شده‌اند. در این دستگاه‌ها چهار هسته با کارایی بالا و دو هسته کم‌مصرف وجود دارد تا برنامه‌های سخت و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای برنامه‌های شخص ثالث قابل اجرا باشد و همچنین پردازش تصاویر را در عکاسی تسریع کند.


حالت سینمایی این دستگاه‌ها می‌تواند به ویژه برای سازندگان موسیقی که محتوای ویدئویی را برای پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram  تولید می‌کنند هیجان‌انگیز باشد. این برنامه قدرت تجزیه‌وتحلیل این را دارد که در ویدئو چه چیزی سوژه اصلی است و روی آن تمرکز می‌کند تا در نهایت، محتوای ویدئویی شبیه به یک کار تدوین‌شده حرفه‌ای عرضه شود. اپل ادعا می‌کند که به لطف قابلیت دستگاه جدیدش، سوژه هنگامی که در حال ورود به صحنه است پیش‌بینی می‌شود و حتی اگر سوژه اصلی به نقطه‌ای دیگر نگاه کند، فوکوس تصویر نیز بر روی سوژه دوم منتقل می‌شود.


اپل مدعی است سیستم‌های پرو و  پرومکس بزرگترین ارتقای ضبط ویدئو در دوربین‌های موبایل را تجربه کرده‌اند. در حالی که هر چهار مدل دارای دوربین‌های عریض و فوق-عریض برای عملکرد بهتر در شرایط با نور کم هستند، مدل‌های پرو و  پرومکس همچنین دارای یک دوربین تله-فوتو برای بزرگنمایی اپتیکال ۳-ایکس و حالت ماکرو هستند.


آیفون ۱۳، مینی، پرو و ‌پرومکس این جمعه (۱۷ سپتامبر) در دسترس عموم خواهد بود.


انتهای پیام/۴۱۶۰


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته