دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1399 - 14:59

چرا کودکان بیشتر در برابر کرونا ایمنی دارند؟

محققان دانشگاه ملبورن می‌گویند به این دلیل که سیستم ایمنی کودکان سریع به ویروس حمله می‌کند، آنها بیشتر از سایر افراد در برابر کرونا ایمن هستند.
کد خبر : 569971
5576694_277.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از تک اورگ، ویروس کرونا به‌طور متفاوتی روی افراد تأثیر می‌گذارد. بعضی‌ها دچار عوارض شدیدی می‌شوند و برخی می‌میرند. اما مطالعه جدید محققان دانشگاه ملبورن نشان می‌دهد به این دلیل که سیستم ایمنی کودکان سریع به ویروس حمله می‌کند، آنها بیشتر از سایر افراد در برابر کرونا ایمن هستند.


محققان از 48 کودک و 70 بزرگ‌سال از 28 خانوار ساکن ملبورن (که آلوده یا در معرض کرونا بودند)، نمونه خون گرفتند. محققان این نمونه‌ها را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادند و توجه زیادی به پاسخ‌های ایمنی بدن این افراد به ویروس داشتند. محققان درواقع می‌خواستند ببینند چه تفاوتی بین پاسخ کرونای بزرگ‌سالان و کودکان وجود دارد. آنها دریافتند پاسخ COVID-19 در كودكان با فعال شدن نوتروفیل‌ها مشخص می‌شود؛ گلبول‌های سفید خون كه در بهبود بافت‌های آسیب‌دیده و رفع عفونت‌ها تخصص دارند.


کودکان همچنین با افزایش سلول‌های منوسیت (سلول‌های دندریتیک و سلول‌های کشنده طبیعی خون) سریع‌تر به ویروس کرونا واکنش نشان دادند. درمجموع این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن کودکان سریع‌تر واکنش نشان می‌داد، سریع با ویروس برخورد می‌کرد و قبل از آنکه ویروس در بدن پخش شود، آن را از بین می‌برد. به همین دلیل عفونت‌های جدی کرونا در میان کودکان بسیار نادر است.


کودکان همچنین اغلب بدون علائم کرونا را تجربه می‌کنند؛ یعنی بدون تب، از دست دادن حس چشایی، سردرد یا سایر علائم شایع.


انتهای پیام/4112/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته