دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1399 - 10:32
حجت الاسلام کرمی:

شرایط کرونایی باعث رکود فعالیت‌های دانشجویی شده است/ تهیه برنامه سه ساله هم‌افزایی و هم‌اندیشی اساتید

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در دوره رکود تشکل‌ها به سر می‌بریم گفت: این رکود هم در دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه آزاد وجود دارد.
کد خبر : 566991
2.jpg

حجت‌الاسلام سعید کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: با اشاره به اینکه در دوره رکود تشکل‌ها به سرمی‌بریم گفت: این رکود هم در دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه آزاد وجود دارد.


وی ادامه داد: البته در دانشگاه آزاد از سال‌های قبل این چالش وجود دارد و همیشه از سال‌های تأسیس این دانشگاه به بعد یکی از چالش‌ها نابرابر بودن استقبال دانشجویان از فعالیت‌های تشکلی بوده است که نسبت به دانشگاه‌های دولتی تفاوت زیادی دارد.


رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران افزود: وضعیت تشکل‌ها و کانون‌ها در دانشکده‌های پزشکی متفاوت از دیگر تشکل‌ها است و مقداری تعلق خاطر و هویت واحد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی بالاتر است؛ اما در این دانشکده‌ها نیز مساله عدم اقبال دانشجویان را در کانون‌های تحت پوشش نهاد و معاونت فرهنگی شاهد هستیم.


وی با بیان اینکه به دنبال آسیب‌شناسی نیستیم و نگاه رو به جلو داریم، گفت: بخشی از مسئله رکود فعالیت‌های دانشجویی مربوط به شروع کرونا است و بخشی از قبل بوده است.


کرمی تأکید کرد: در حال حاضر کانون‌های غیرفعال دانشگاه شناسایی شده‌اند و با کانون‌های تعطیل نیز گفت‌وگوهای داشته‌ایم و در مواردی که این امکان وجود داشته است آن‌ها را فعال کرده‌ایم و امیدواریم بعد از کرونا شرایط بهتر شود.


وی اظهار کرد: یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌های تحت پوشش نهاد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اساتید است که نهاد کارنامه قابل دفاعی در این زمینه در سطح کشور داشته است.


وی افزود: دبیرخانه‌ای برای وحدت حوزه و دانشگاه و مرکزی برای هم‌اندیشی اساتید در حال حاضر مشغول فعالیت است و امیدواریم فعالیت‌های رو به رشدی در این زمینه به وجود بیاید. در رابطه با اساتید برای هم‌افزایی و هم‌اندیشی بیشتر فعالیت‌های جدی با برنامه‌ریزی بلندمدت در حال انجام است و احتمالاً تا پایان سال برنامه سه‌ساله در این زمینه تهیه می‌شود.


رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران با بیان اینکه استقبال از برنامه‌های استادی بسیار خوب بوده است، گفت: اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد از برنامه‌هایی که در روند ارتقا تأثیرگذار است، استقبال زیادی می‌کنند.


کرمی گفت: در ۵ ماه گذشته با توجه به شرایط کرونایی به دلیل احساس نیازی که در این زمینه وجود داشت بر هم‌افزایی و هم‌اندیشی تمرکز کردیم و فعالیت‌ها را به این سمت بردیم.


رئیس نهاد نمایندگی رهبری اظهار کرد: راهکارهای مواجه با آثار و تبعات روحی روانی کرونا در فضای جامعه، کیفیت کلاس‌ها در آموزش مجازی از جمله حوزه‌های موردتوجه نهاد رهبری دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی در برنامه‌های فرهنگی در چند ماه گذشته بوده است.


وی ادامه داد: همچنین سایر فعالیت‌های مربوط به ضیافت اندیشه و طرح ویژه دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان اندیشه تمدن‌ساز از برنامه‌هایی بودند که استقبال زیادی از آن شد.


انتهای پیام/۴۱۵۹/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته