دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 15:34
جهان‌بین مطرح کرد؛

راه‌اندازی تشکل‎های دانشجویی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است/ محورهای برنامه‌های روز دانشجو

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه‌اندازی تشکل‎های دانشجویی جدید در واحدهای دانشگاهی و حمایت از آنان از اولویت‌های این معاونت است.
کد خبر : 541056
13980410000305_Test_NewPhotoFree-800x500.png

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، امروز در اولین نشست هم‌افزایی و هماهنگی نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌ها و معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی مراکز استان‌ها گفت: به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) به نقل از نبی مکرم اسلام (ص) در نامه 53 نهج البلاغه، هیچ امتی پاک و منزه نمی‌شود مگر اینکه مردم بتوانند به‌راحتی حرف بزنند و اظهار نظر کنند.


وی با بیان اینکه آزادی برای اینکه به ضد خود تبدیل نشود، باید در چارچوب قوانین باشد، گفت: البته قوانین نباید به گونه‌ای تدوین شوند که آزادی را محدود کنند. چه بسا با وضع قوانین و به‌صورت قانونی آزادی‌های مشروع محدود شود که این خطاست.


آزادی باید کاملًا مسئولانه باشد


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: آزادی باید کاملًا مسئولانه باشد. البته این موضوع با صبوری و تحمل در مسیر آزادی محقق می‌شود. لذا امیرمؤمنان فرمودند که در این مسیر باید تحمل‌ها را افزایش داد تا آزادی مسئولانه نهادینه شود. آزادی که در آن افراد به حق سخن می‌گویند و به عدل، مشورت می‌دهند.


وی افزود: اداره یک دانشگاهِ چندصدایی، فرآیندی سخت، اما مطلوب است؛ در مقابل اما اداره یک دانشگاه تک‌صدایی، گرچه آسان است اما به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست. لذا هیئت‌های نظارت بر تشکل‌ها باید زمینه را برای ارتقای آزادی فراهم کنند.


جهان‌بین با اشاره به اهمیت نظارت و ساماندهی تشکل‌های دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ساماندهی تشکل‌های موجود و تسهیل ارتباط و اخذ مجوز برای برنامه‌ها توسط تشکل‌ها از جمله اقدامات مهم است که باید انجام شود.


وی افزود: هیئت نظارت بر اساس قانون، باید دلایل مخالفت احتمالی با طرح‌ها و برنامه‌های تشکل‌ها را به‌صورت مکتوب اعلام کنند.


راه‌اندازی تشکل‎های دانشجویی جدید در واحدها از اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد است


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم افزایش ارتباط و تعامل با تشکل‌های دانشجویی گفت: راه‌اندازی تشکل‎های جدید و حمایت از آن‌ها، یکی از اولویت‌های ما در واحدهای دانشگاهی خواهد بود. معاونان فرهنگی دانشجویی و نمایندگان ریاست دانشگاه در هیئت نظارت باید از طریق گفتگو و تبادل نظر با فعالان دانشگاهی، زمینه را برای تأسیس تشکل‌های قوی فراهم کنند، چرا که نقش آفرینی تشکل‌‌های دانشجویی، موضوعی کلیدی و حیاتی است.


جهان‌بین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در روز دانشجو، گفت: برنامه‌های 16 آذر در واحدهای دانشگاهی، به هیچ وجه نباید به مراسم جشن و پایکوبی تبدیل شود. زیرا 16 آذر روز بزرگداشت مقام دانشجو است و باید برای پاسداشت این روز برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.


وی افزود: البته ما مخالف شادی و خوشحالی در فضای دانشگاه نیستیم و به دنبال ایجاد نشاط واقعی در دانشگاه هستیم. اما برنامه‌های روز دانشجو نباید منجر به فراموشی و غفلت اهداف اصلی این روز شود؛ در واقع 16 آذر باید روز بزرگداشت مقام دانشجو باشد.


محور برنامه‌های روز دانشجو


جهان‌بین افزود: پرسش و پاسخ با دانشجویان، برگزاری مراسم‌های درخور شأن دانشجو، تقدیر از دانشجویان برتر و استفاده از ظرفیت استادان در حوزه‌هایی مانند استکبارستیزی، حضور مجازی مسئولان در دانشگاه جزو محورهایی است که برای روز دانشجو باید مورد توجه واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته