نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری زیر ذرهبین یک استارتآپ
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از روابط عمومی ایران پرزیدنت، جواد شریعتی، مدیر پروژه ایران پرزیدنت، روز سهشنبه در مراسم رونمایی از این استارتآپ (نوآفرین) که در سالن اجتماعات مرکز نوآوری شریف برگزار شد گفت: پروژه ایران پرزیدنت استارتآپی است که در مرکز نوآوری شریف با حمایت شرکت لایف وب شکل گرفته و میخواهد وعدههای نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را بر اساس دادههای شبکههای اجتماعی تحلیل کند و نشان دهد نامزدها چه حرفهایی زدهاند و افکار عمومی نسبت به به آنها چه نظراتی دارند.
به گفته وی بعد از انتخابات ریاست جمهوری هم مردم میتوانند این پایگاه را رصد کرده و ببینند این وعده ها چقدر محقق شده است.
در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت لایف وب با بیان این که این شرکت سال ۸۹ ماموریتش را در حوزه کلان داده آغاز کرده اظهار کرد: شرکت لایف وب در طول این ده سال دادههای شبکه های اجتماعی را جمعآوری کرده و الان توانایی جمعآوری روزانه صد میلیون رکورد (ثبت) را داراست. در حال حاضر وظیفه تامین داده برای محصول ایران پرزیدنت بر عهده این شرکت است.
محمد انصاری با بیان این که ماموریت این محصول رصد چهرههای سیاسی کشور است عنوان کرد: ایران پرزیدنت فقط معطوف به انتخابات ۱۴۰۰ نیست و پس از آن هم ادامه پیدا میکند.
نخستین سامانه بازاریابی سیاسی داده محور
مشاور سیاسی محصول ایران پرزیدنت در بخش دیگر از مراسم، این استارتآپ را نخستین سامانه بازاریابی سیاسی داده محور دانست و گفت: یک نامزد انتخاباتی باید از نیازهای مردم باخبر باشد و مطالبات مردم در شبکههای اجتماعی را بداند. ایران پرزیدنت این اطلاعات را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار میدهد.
محمد رستم پور با بیان این که ایران پرزیدنت به انتخاب شرکتکنندگان در انتخابات کمک میکند توضیح داد: این محصول به کمک نامزدها هم میآید. چون ستادهای انتخاباتی هم باید بدانند وضعیت نامزد خودشان در چه سطحی است و آنها بهتر است درباره چه چیزهایی حرف بزنند.
وی افزود: این محصول میزان محتوایی را که درباره هر نامزد تولید شده نشان میدهد. همچنین با تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی می شود تشخیص داد که هر نامزد چه احساسی را در مردم برانگیخته و مردم نسبت به او چه اندازه خشمگین، عصبانی، امیدوار هستند. البته پیشنهادهایی داشتیم که سامانه در خدمت یک جریان سیاسی قرار بگیرد. متاسفانه آنها میگفتند شما دادهها را دستکاری کنید و نامزد ما را بالا ببرید اما گروه ما نپذیرفت و سعی کرد نمای دقیق و صادقانهای از دادهها ارائه کند.
نمایش قدرت دادههای شبکههای اجتماعی
مشاور سیاسی محصول ایران پرزیدنت ضمن اعلام این خبر که در ایران پرزیدنت محتواهای غنی به رایگان ارائه میشود، تاکید کرد: هدفمان این بود که بگوییم قدرت دادههای شبکههای اجتماعی این قدر زیاد است که میتواند رئیس جمهور آینده را پیشبینی کند. دادههای شبکههای اجتماعی نشان میدهند که هر نامزد چه وزنی در افکار عمومی دارد.
وی ادامه داد: برخی نامزدها فکر میکنند که جامعه را می شناسند اما بعضا مسائل مردم با چیزهایی که آنها فکر میکنند فرق دارد. ما تمام ترندهای (گرایشهای فراگیر) شبکههای اجتماعی در چهار سال اخیر در حوزههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... را شناسایی و دستهبندی کردهایم. به عنوان مثال مشخص کردهایم که بحران آب و آلودگی چقدر جدی است و برای کاربران شبکههای اجتماعی چقدر اهمیت دارد. همچنین معیارهای ما نشان میدهد که بر اساس دادههای ایجاد شده موضوع بورس چقدر برای کاربران شبکههای اجتماعی مهم است.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/