دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1399 - 17:17
برای جلب اعتماد شهروندان؛

فرانسه به تشکیل هیئتی متشکل از اعضای جامعه پاسخ مثبت داد

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که فقط 57 درصد از شهروندان فرانسه قصد دارند در طرح واکسیناسیون عمومی شرکت کنند؛ بنابراین دولت این کشور در حال اتخاذ روش جدیدی برای افزایش اعتماد عمومی است.
کد خبر : 565227
ca_0219NID_Vaccine_Protest_online2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا،  تاکنون در سراسر اروپا، واکسن ویروس کرونا به میزان ناچیزی عرضه شده اما در فرانسه مشکل به صورت دیگری تبلور یافته است. بسیاری از مردم در مورد استفاده از واکسن اکراه دارند. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که فقط 57٪ از شهروندان فرانسه قصد دارند در طرح واکسیناسیون عمومی شرکت کنند. در حالی که این رقم در انگلستان، 89٪ است. با توجه به اینکه جامعه فرانسه بدبین‌ترین ملت نسبت به واکسن در جهان به شمار می‌آید، دولت این کشور در حال اتخاذ یک روش جدید برای افزایش اعتماد عمومی است. به این مناسبت، یک هیئت واکسن 35 نفره متشکل از عموم شهروندان که به صورت تصادفی از جمعیت این کشور انتخاب شده‌اند، برای اولین بار در تلاش برای هدایت و تعامل با راهبرد دولت در مورد واکسیناسیون کووید-19 تشکیل جلسه دادند. این هیئت تنها یکی از مجامع شهروندی است که در هفته‌های اخیر در سراسر اروپا برای مقابله با ابهامات روزافزون واکسیناسیون تشکیل شده است تا بین علم و جامعه دوستی ایجاد کند.


اولین بیانیه این هیئت در قالب یک گزارش پیشرفت در تاریخ 23 فوریه ارائه خاهد شد. آلن فیشر(Alain Fischer)، ایمنی‌شناس کودکان در کالج فرانسه و  مدیر گروه راهبرد واکسن  امیدوار است که این گروه بتواند اطلاعاتی را که مردم می‌خواهند و نحوه ارائه آنها را شناسایی کند تا بتوان بدون توجه به دانش عمومی مردم، علم را به گونه‌ای عامه فهم مطرح کرد.  وی همچنین انتظار دارد که از طریق همکاری با این هیئت نکات عملی در مورد نحوه واکسیناسیون در مناطق دورافتاده روستایی ارائه شود. او می‌گوید: «داوطلبان شرکت در میزگردها معمولاً درک خوبی از این مسائل دارند.» 


 هایدی لارسون(Heidi Larson)، مدیر پروژه اعتماد به واکسن در دانشکده سلامت و پزشکی لندن می‌گوید علت حساسیت مردم فرانسه نسبت به این موضوع رسوایی‌های گذشته این کشور در حوزه سلامت عمومی است.  گفتنی است در دهه هشتاد انتقال خون آلوده به اچ‌آی‌وی صدها نفر بیماران مبتلا به هموفیلی را درگیر این ویروس کرد و داروی ضددیابت این کشور در سال 2009 منجر به مرگ صدها نفر شد تا سرانجام دستگاه‌های نظارتی آن را از بازار خارج کردند. بنابراین لارسون معتقد است: «موضع پیش‌فرض مردم فرانسه بر بی‌اعتمادی استوار است.»


انتهای پیام/4160/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته