وجود استاد مغرض نزدیک به صفر است/ رتبهبندی استادان معارف
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجتالاسلام نیکزاد عیسیزاده در جلسه با مدیریت هماندیشی و دانشافزایی استادان گفت: خلاقیت و فکری که همکاران هماندیشی بکار میگیرند فرصت مغتنمی برای مجموعه است و رویکرد تربیت دینی در تراز انقلاب در همه قسمتهای معاونت متناسب با نوع مأموریت جاری است و نیاز به تأمل دارد، این شعار از استاد بالادستی گرفته شده است مثل اسلامی شدن دانشگاهها که معتقدیم دغدغه رعایت مبانی اسلام، زمینهساز اسلامی شدن دانشگاه است.
معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: سازمان وقتی به موفقیت میرسد که برای خود چشماندازی داشته باشد و برای امور، نگاهها و برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت داشته باشد چراکه وصول به اهداف کوتاهمدت، برای پرداخت به اهداف بعدی انگیزهبخش است.
وی در ادامه افزود: مجموعه هماندیشی سرچشمه است چراکه شما با استادانی مواجه هستید که تربیت نسل آینده را عهدهدار هستند لذا طبقهبندی و رتبهبندی استادان در راستای این هدف است.
عیسیزاده گفت: بر اساس تجربه، وجود استادان مغرض و معاند بسیار کم و حتی نزدیک به صفر است. اما سایر استادان در حلقههای متفاوت قابل دستهبندی هستند که شناسایی و توجه هرچه دقیقتر به این رتبهبندی استادان، بسیار راهگشا است و باید روی راهبردهایی که به آن رسیدهایم مصر بوده و دنبال شیوههای تحقق آنها باشیم، مثل برقراری ارتباط استادان دانشگاه با مبادی اجرایی در هر شهر و استان که هماندیشی میتواند این حلقه وصل باشد.
معاون آموزشی نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاهها اظهار کرد: میدان گسترده و کار وسیع است اما نگاه ما به دوستان افرادی است توانمند و خلاق که به فکر اجرای کارها بهوسیله شیوههای نو و جدید هستند.
وی افزود: افتادن در دام روزمرگی برای هر مجموعهای آسیب است و برای مجموعه هماندیشی این آسیب جدیتری است. انتظار من از همکاران مدیریت این است که به نیروها بهعنوان افرادی متفکر و خلاق نگاه شود نه فقط سپردن کارهای روزمره و اجرای آنها. مدیریت هماندیشی بهقدری باید چابک باشد که بتواند در بزنگاهها واکنش سریع انجام دهد و کارهای آن بروز و ظهور داشته باشد. ستاد همیشه باید از صف چابکتر باشد و برای صف ایجاد انگیزه کند و در صورت غفلت، تلنگر به صف وارد کند.
عیسیزاده در آخر با اشاره به نقش برجسته استادان معارف گفت: استادان معارف به خاطر روحانی بودن و انتصاب مستقیم به نظام و انقلاب که با انگیزه تربیت دینی به وجود آمده است دارای نقش بسیار برجسته هستند لذا آسیبشناسی این مجموعه بسیار مهم است. اینکه مشخص شود استادان معارف با چه مسائلی روبهرو هستند؟ و بعد از شناسایی آسیبها برای آنها برنامهریزی شود. در این بحث باید نگاه تفکیکی و تخصصی به استادان معارف داشت. به این معنی که طرح بحثهای عام در اولویت نیست بلکه توجه خاص و نقطهای و برگزاری کارگاه برای این امور بهصورت ویژه است و باید برای ارتقا قریب ۱۲۰۰ نفر هیئتعلمی و حدود هفت هزار نفر استاد حقالتدریسی معارف و ایجاد تحول در این قشر برنامهریزی شود.
انتهای پیام/4040/
انتهای پیام/