دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1399 - 15:00
نتایج یک بررسی نشان داد؛

تفاوت واکنش افراد خودشیفته و سادیسمی به همه‌گیری کووید-19

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد افراد دارای ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» پاسخ متفاوتی به شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا داشته‌اند.
کد خبر : 554061
9-27-dark-personality.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و  فناوری خبرگزاری آنا از ساینس الرت، شیوع ویروس کرونا باعث شد که مردم سراسر جهان تجربه مشترکی از قرنطینه، ماسک زدن، رعایت اصول بهداشتی و... داشته باشند با این حال واکنش تمام افراد به این شرایط یکسان نبوده است.


نتایج بررسی گروه تحقیقاتی دانشگاه می‌سی‌سی‌پی حاکی از آن است که افراد با ویژگی‌های شخصیتی تاریک واکنش متمایزی نسبت به افراد دیگر به شیوع کووید-19 داشته‌اند. ویژگی‌های شخصیتی تاریک شامل خودشیفتگی، روان‌پریشی، سادیسم و ماکیاولیسم (بی‌عاطفه بودن و بی‌توجهی به اخلاق) می‌شود. اغلب ارتباطی میان بروز این ویژگی‌ها و نتایج منفی اجتماعی وجود دارد و به همین دلیل به آنها چهار ویژگی‌ تاریک گفته می‌شود.


پژوهشگران با بررسی 402 داوطلب 18 تا 78 ساله به این نتیجه رسیدند که تفاوت‌های ظریف اما قابل‌توجهی در ارتباط  با ویژگی‌های شخصیتی تاریک وجود دارد. افراد دارای این نوع ویژگی شخصیتی واکنش رفتاری متفاوتی به همه‌گیری کرونا داشته‌اند که این رفتارها شامل تمیز کردن تا خلق و خو می‌شود.


براساس یافته‌های جدید، طی مراحل اولیه شیوع کرونا در ایالات متحده، افراد دارای ویژگی‌های شخصیتی تاریک واکنش احساسی و شناختی متفاوتی به همه‌گیری از خود نشان داده‌اند. افراد دارای صفات خودشیفته و ماکیاولیایی با تحولات اجتماعی ناشی از همه‌گیری دست‌وپنجه نرم می‌کردند.


با این حال واکنش افراد دارای صفات سادیستی به همه‌گیری کووید-19 مثبت بوده است. به گفته محققان، ممکن است این افراد از وقایعی که تأثیر منفی بر جامعه دارد، خوشنود شوند. درک این موضوع که شخصیت‌های رفتاری متفاوت واکنش‌های متفاوتی به تحولات اجتماعی بزرگ نشان می‌دهند، با توجه به شرایط ویژه و فعلی جهان بسیار مهم است.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا همه‌گیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته