دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1399 - 15:30
حل چالش‌های تکنولوژی/ 9؛

فضای ذخیره‌سازی ابری چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

فضای ابری می‌تواند برای کاربرانی که به حجم زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود نیاز دارند؛ بسیار مفید باشد.
کد خبر : 554030
ابر 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، میلیون‌ها کاربر رایانه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها همواره از کمبود فضای ذخیره‌سازی در دستگاه خود گلایه دارند. عدم وجود فضای کافی در دستگاه برای ذخیره‌سازی داده‌ها به طور کلی سرعت عملکرد برنامه‌های مختلف را پایین آورده و به کیفیت فعالیت‌های روزانه کاربران آسیب می‌زند.


برای جلوگیری از مشکل کمبود حافظه ذخیره‌سازی راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌های مدیریت فضا، ارتقای سخت‌افزاری هارد و رم و استفاده از فضای ابری اشاره کرد. در ادامه توضیحاتی در مورد فضای ابری و چگونه‌ای استفاده از آن را بیان می‌کنیم.



فضای ابری چیست؟


شرکت‌های بزرگ فناوری برای حل مشکل ذخیره‌سازی داده‌ها و کاهش قابل توجه هزینه‌ها محلی برای ذخیره اطلاعات در اینترنت با عنوان فضای ابری ایجاد کرده‌اند. درواقع هر کاربر هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند حجم معینی از اطلاعات مورد نظر خود را به جای ذخیره‌سازی در حافظه رایانه یا گوشی خود در فضای ابری قرار دهد. این فضا با توجه به نوع و حجم اطلاعات و همچنین انتظاراتی کاربر از امنیت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دارد به سه دسته ابر عمومی، ابر خصوصی و ابر ترکیبی تقسیم می‌شود.


چگونه از فضای ابری استفاده کنیم؟


برای استفاده از این فضا کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلفی را دانلود و در رایانه، تبلت یا گوشی خود نصب و استفاده کنند. اکنون چند شرکت ایرانی در حوزه رایانش ابری و ایجاد فضای مناسب برای ذخیره‌سازی اطلاعات خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهند. در کنار شرکت‌های داخلی، برنامه‌ گوگل وان(Google One) نیز در دسترس کاربران قرار دارد. البته برای ذخیره داده‌های خود در گوگل وان تنها 15 گیگابایت به‌صورت رایگان قابل استفاده است و پس از اتمام این حجم باید هزینه‌ای برای خرید فضای بیشتر پرداخت شود.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت رایانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته