دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1399 - 12:30
به‌دلیل نگرانی از عدم موفقیت در پرتاب موشک؛

اسپیس‌ایکس مجبور به احداث سکوی پرتاب جدید شد

شرکت اسپیس‌ایکس قصد دارد فضاپیمای استارشیپ اس‌ان‌9 را از سکویی جدید به فضا پرتاب کند.
کد خبر : 550750
اس 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اگرچه اسپیس‌ایکس در سال 2020 میلادی دیگر فضاپیما یا ماهواره‌ای را به فضا پرتاب نمی‌کند ولی احتمالاً سکوی پرتاب جدید این شرکت تا پیش از پایان سال راه‌اندازی و افتتاح می‌شود. رسانه‌های نزدیک به شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کردند فضاپیمای استارشیپ اس‌ان9( Starship SN9 ) در سال 2021 از سکوی جدید این شرکت به فضا پرتاب خواهد شد.


کارشناسان صنعت فضایی معتقدند اسپیس‌ایکس پس از پرتاب فضاپیمای Starship SN8 و اتفاقاتی که در جریان پرتاب این فضاپیما افتاد، قصد دارد به هر روش از بروز مشکل برای موشک استارشیپ اس‌ان9 جلوگیری کند و از همین رو علاوه بر بررسی دقیق ساختارهای این فضاپیما سکوی جدیدی با امکانات پیشرفته احداث می‌کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که در سکویی که فضاپیمای Starship SN8 از آن پرتاب شد مشکلاتی وجود دارد و همین موضوع سبب شد این موشک تحقیقاتی لحظاتی پس از جدا شدن از سکو منفجر شده و سقوط کند.



یکی از مدیران ارشد اسپیس‌ایکس گفت: این شرکت در سال 2021 مأموریت‌های تحقیقاتی زیادی را اجرا خواهد کرد. پروژه استارشیپ همچنان ادامه دارد و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای طراحی Starship SN10 هستیم. در نسل‌های آینده استارشیپ تغییرات زیادی به وجود خواهد آمد و این فضاپیماها به نحوی طراحی می‌شوند که مدت طولانی‌تری در فضا حرکت کرده و اطلاعات مفیدی از نقاط مختلف در کیهان را به زمین ارسال کنند.


اسپیس‌ایکس هنوز زمان مشخصی برای راه‌اندازی سکوی پرتاب جدید و تکمیل مراحل ساخت و آزمایش فضاپیما استارشیپ اعلام نکرده و قطعاً این شرکت در روزهای باقی مانده از سال 2020 موشک یا ماهواره دیگری را به فضا پرتاب نخواهد کرد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: اسپیس‌ایکس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته