دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1399 - 11:18
برای تشخیص آسیب و بیماری‌های مغزی؛

حسگرهای کوچک مغزی امواج مغناطیسی را کنترل می‌کنند

محققان دانشگاه بیرمنگام حسگر جدیدی برای اندازه‌گیری سیگنال‌های مغناطیسی ضعیف در مغز تولید کرده‌اند.
کد خبر : 545242
Brain.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، محققان دانشگاه بیرمنگام حسگر جدیدی برای اندازه‌گیری سیگنال‌های مغناطیسی ضعیف در مغز تولید کرده‌اند. این حسگر می‌تواند به آنها کمک کند تا در مورد اتصال در مغز اطلاعات مفیدی کسب کنند و همچنین علائم آسیب مغزی، زوال عقل و اسکیزوفرنی را تشخیص دهند.


«مگنتوآنسفالوگرافی» (MEG) فناوری است که در حال حاضر برای اندازه‌گیری سیگنال‌های مغناطیسی در مغز استفاده می‌شود. اکنون محققان یک حسگر مغناطیس‌سنج پمپ‌شده نوری (OPM) نسبتاً کوچک را طراحی کرده‌اند که با استفاده از نور قطبی می‌تواند تغییرات جهت چرخش اتم‌ها را در معرض میدان مغناطیسی تشخیص دهد.


از حسگرهای OPM می‌توان در آزمایشگاه‌های MEG استفاده کرد. این حسگرها قوی هستند و می‌تواند سیگنال‌های مغزی را از نویز مغناطیسی پس‌زمینه به‌طور بسیار مؤثر تشخیص دهد.


آزمایش‌های اولیه نشان داد که حسگر OPM قادر به تشخیص سیگنال‌های مغزی در برابر سروصدای مغناطیسی پس‌زمینه است. این بدان معنی است که ازلحاظ تئوری می‌توان آن را در خارج از یک واحد تخصصی یا در بخش بیمارستان مورداستفاده قرار داد.


دانشمندان در حال حاضر به دنبال شرکای تجاری و تحقیقاتی هستند تا بتوانند در اسرع وقت حسگر های OPM را به چیزی تبدیل کنند که در یک محیط بالینی قابل‌استفاده باشد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسگر مغز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته