دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1399 - 13:00

ویروس‌های اصلاح شده برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شوند

دانشمندان در تلاش هستند تا با استفاده از ویروس‌های اصلاح شده بیماران مبتلا به سرطان را درمان کنند.
کد خبر : 544594
سرطان 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محققان در صدد هستند تا از ویروس‌های اصلاح شده برای مقابله با گسترش سلول‌های سرطانی در بدن و درمان قطعی این بیماری استفاده کنند.




بیشتر بخوانید:


تشخیص بیماری ایدز با استفاده از نانوالماس‌های کوانتومی




طرح مبارزه با سرطان از طریق ویروس‌های اصلاح شده چند سال پیش مطرح شد و از آن زمان متخصصان در تلاش هستند که راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان را شناسایی کرده و آن‌ها را به‌کارگیری کنند. در واقع دانشمندان می‌خواهند به‌جای دارو درمانی و انجام عمل‌های جراحی از سیستم ایمنی بدن برای درمان بیماری سرطان استفاده کنند.



روش استفاده از ویروس‌های اصلاح شده برای درمان سرطان بسیار ایمن‌تر از سایر روش‌ها است و این امکان را برای پزشکان فراهم می‌سازد تا عامل مبارزه با سلول سرطانی را دقیقاً به نقطه آسیب دیده بدن بفرستند. در این حالت تومور سرطانی در هر ناحیه‌ از بدن به طور مستقیم مورد حمله عوامل ایمنی بدن قرار گرفته و از بزرگ‌تر شدن آن جلوگیری می‌شود.


یکی از اعضای این پروژه علمی گفت: «هنوز برای رسیدن به روش درمانی قطعی با ویروس‌های اصلاح شده باید تلاش کرد و آزمایشات بیشتری را انجام داد. خوشبختانه این روش در نمونه‌هایی از سرطان ریه پاسخ مثبت داده و بیماری به‌وسیله ویروس‌های اصلاح شده درمان شده است اما نباید عجله کرد. بدون شک در آینده سرطان دیگر بیماری کشنده و غیرقابل درمان نخواهد بود.»


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ویروس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته