دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 10:41
مطالعه‌ای جدید نشان داد؛

ماندگاری 70 روزه ویروس کرونا در بدن خانم مبتلا به سرطان خون

یک بیمار مبتلا به سرطان خون بیش از 70 روز ویروس کرونا را در بدن خود حفظ کرده و هیچ گونه علائمی از ابتلا به بیماری نداشته است.
کد خبر : 528861
کرونا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا،  بر اساس مطالعات جدید دانشمندان خانمی مبتلا به سرطان خون بیش از 70 روز ویروس کووید-19 را در بدن خود حفظ کرده و هیچ گونه علائمی از ابتلا به بیماری در وضعیت جسمی او نمایان نشده است. این خانم در طول این مدت بارها سفر کرده و در شهرهای مختلف آمریکا جابه‌جا شده است.


نکته جالب توجه در مورد این خانم 71 ساله این است با وجود ابتلای او به سرطان خون که موجب تضعیف ایمنی می‌شود کرونا نتوانسته تأثیری بر حالات رفتاری روزمره او بگذارد و حتی او برای بالا رفتن بیش از حد دمای بدنش نیز به مراکز درمانی مراجعه نکرده است. پزشکان معتقدند ویروس کووید-19 در بدن این خانم به‌شدت مسری بوده و به‌راحتی بین مردم پخش شده است.



پیش‌تر سازمان‌های بهداشتی اعلام کرده‌ بودند ویروس کرونا بیش از 20 روز در بدن افراد مبتلا زنده نخواهد ماند ولی ثبت گزارشی از ماندگاری 70 روزه این ویروس بدون هیچگونه بروز علائم رکورد جدیدی در رفتار عجیب کرونا محسوب می‌شود. پزشکان و متخصصان ویروس‌شناسی بارها اعلام کرده‌اند بیماری کرونا در افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای شدیدتر و خطرناک‌تر است و می‌تواند موجب بروز وضعیت جسمی خطرناک شود. لذا این دسته از بیماران باید بیش از دیگران مراقب بوده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.


زمانی که اولین بار این خانم 71 ساله آزمایش کرونا را انجام داد پاسخ آن مثبت اعلام شد و او به مدت محدودی خود را در خانه قرنطینه کرد. در آزمایشات بعدی بیش از 105 بار نتیجه تست کرونا این خانم مثبت اعلام شد ولی او دیگر در قرنطینه نبود. چنین مدت طولانی از ابتلا به بیماری کرونا پزشکان را شگفت زده کرده است. به عقیده متخصصان ویروس شناسی بیماران مبتلا به کووید-19 در 8 روز اولیه بیماری به‌شدت ناقل هستند و باید در این مدت اصول قرنطینه با دقت رعایت شود. البته ویروس کرونا هر روز رفتاری جدید از خود نشان داده و پزشکان را شگفت‌زده می‌کند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته