دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک سازمان بهداشتی اعلام کرد؛

غربالگری فرودگاه‌ها برای شناسایی مبتلایان به کرونا،کاری پرهزینه و کم‌حاصل

گزارش جدید یک سازمان بهداشتی نشان داده است غربالگری مسافران در فرودگاه‌ها چندان مثمر ثمر نیست و مانع از شیوع بیماری نمی‌شود.
کد خبر : 542275
کرونا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، مطالعه‌ای که در گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) منتشر شده است نشان می‌دهد تلاش‌های CDC در فرودگاه‌های ایالات متحده برای بازدید و معاینه مسافران نتیجه چندانی در بر نداشته است و غیرمفید ارزیابی شده است. نتایح این تحقیق براساس بررسی مسافران برای ارزیابی شیوع ویروس کرونا از 17 ژانویه 2020 تا 13 سپتامبر 2020 انجام شده است.


گزارش CDC نشان می‌دهد در بازه زمانی مزبور تعداد 766 هزار و 44 مسافر مورد غربالگری قرار گرفتند و در عین حال تنها تست 9 نفر نسبت سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس مثبت اعلام شد. این آمار معادل 0.001% از تمام افراد غربال شده یا تقریباً یک نفر از میان هر 85 هزار نفر است. یکی از علت‌هایی که کارشناسان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که اجرای این پروژه مقرون به صرفه نیست این است که شانس پیدا کردن یک مروارید درون صدف حدود یک در 12 هزار نفر است و احتمال آسیب دیدن فردی درون سرویس بهداشتی حدود یک در 10 هزار است. از این رو به‌نظر نمی‌رسد بازرسی و غربالگری کووید-19  تاکنون چندان موفقیت‌آمیز بوده باشد.



ارزیابی مزبور از طریق برنامه‌ غربالگری مشخص فرودگاه انجام گرفت، برنامه‌ای که توسط CDC همراه با وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) در این کشور اجرا شد. این برنامه اساساً مسافران را در سه مرحله زیر قرار می‌دهد:


اولاً در ابتدا مشخص می‌شود هر کسی از چه مکان‌هایی سفر کرده است؟ سپس بررسی می‌شود که آیا اخیراً آن نقطه در معرض خطر بالایی قرار داشته است یا نه؟ اگر فرد در 14 روز قبل از رسیدن به فرودگاه در مکانی بوده که در لیست نقاط پرخطر قرار داشته است، ماموران مرزبانی آمریکا وی را به مرحله 2 غربالگری اولیه ارجاع می‌دهند. در مرحله دوم نظارت اولیه انجام می‌شود. علائم بیماری روی فرد بررسی و دمای بدن اندازه‌گیری می‌شود. آنگاه افرادی که به نظر می‌رسد ریسک بیشتری دارند در فاز سوم به مراکز بهداشتتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته