برند لامبورگینی به فروش می رسد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ان بی سی، دو منبع آگاه در گروه خودرویی فولکس واگن آلمان از برنامه ریزی این شرکت برای واگذاری برند خودروسازی لامبورگینی خبر داده اند. البته لامبورگینی تنها زیرمجموعه ای نیست که فولکس واگن می خواهد از مدیریت آن دست بکشد و قرار است سهام این غول خودرویی در دیگر برند مطرح ایتالیایی یعنی دوکاتی نیز عرضه شود.
دلیل اصلی این تصمیم خودروسازی فولکس واگن کاهش هزینه های مالی این شرکت در راستای تحقق استراتژی کوتاه مدت کادر مدیریتی جدید عنوان شده است. در این استراتژی فولکس واگن با هدف به حداکثر رساندن سود مالی و عملیاتی خود به تدریج از تولید محصولات متفرقه خارج خواهد شد و تمرکز خود را بر روی تولید و توسعه خطوط تولید خودروهای الکتریکی خواهد گذاشت که تب استفاده از آن ها اخیرا در اروپا و آمریکای شمالی بالا گرفته است.
«هربرت دیز»، مدیرعامل فولکس واگن بدون تأیید این خبر تنها گفته است که در حال بازبینی ساختارهای ایتالیایی خود هستیم. دیز در عین حال تأکید کرد که سرمایه گذاری فولکس واگن بر روی تکنولوژی های مربوط به تجهیزات دیجیتالی و خودروهای الکتریکی شدیدا افزایش خواهد یافت تا جایی که قرار است این میزان تا پنج سال آینده به ۷۳ میلیارد یورو ( ۸۶ میلیارد دلار) برسد.
مدیرعامل فولکس واگن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: شرایط پیش آمده باعث خواهد شد تا امسال نتوانیم به تعهدات خود در خصوص کاهش تولیدات کربن دی اکسید جامه عمل بپوشانیم. وی همچنین نسبت به احیای تقاضا در بازار در سال آینده ابراز امیدواری کرد و افزود: پیش بینی ما این است که تا سال ۲۰۲۲ به شرایط قبل از کرونا بازگردیم.
پیش از این نیز برخی منابع خبری به خبرگزاری رویترز گفته بودند فولکس واگن به دنبال کاهش سهام خود در شرکت لامبورگینی و عرضه بخشی از آن در بازار بورس است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/