دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 13:00
تلاش برای ترویج علم/ 2؛

برگزاری نشست‌ها و گفتگوهای تخصصی در هفته ترویج علم

دبیر انجمن ترویج علم ایران گفت: هر روز از هفته ترویج علم عنوان خاصی دارد و از 22 آبان تا 27 آذر هر هفته در روز مشخص نشست‌ها و گفتگوهایی حول محور آن برگزار می‌شود.
کد خبر : 540732
N81836539-70298843.jpg

بهاره صفوی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  با اشاره به این که هفته ترویج علم از 22 آبان شروع شده تا 27 آذر  که هفته پژوهش است، ادامه دارد بیان کرد:  به طور معمول هر روز از هفته ترویج علم عنوان خاصی در نظر گرفته می‌شود و این روند امسال نیز ادامه دارد. برای هر عنوان یک دبیر انتخاب شده که وظیفه آنها برگزاری گفتگو و نشست با پژوهشگران، مروجان علم و اساتید در بازه زمانی پنج هفته‌ای، از 22 آبان تا 27 آذر، است.


وی افزود: عنوان شنبه‌ها  اقلیم و ترویج علم و دبیر آن مهدی زارع است.  یکشنبه‌ها  به انجمن‌های علمی و ترویج علم پرداخته می‌شود که دبیر آن مریم فیروزی، تهیه‌کننده تلویزیون، است. روزهای دوشنبه دو رویداد برگزار می‌شود: صبح‌ها به ترویج و آموزش کشاورزی به دبیری طیبه شهمیرزادی، استادیار مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی اختصاص یافته و بعد از ظهرها نیز به فرهنگ علم و پژوهش پرداخته می‌شود که مهرناز خراسانچی دبیر آن است.


دبیر انجمن ترویج علم ایران گفت: عنوان ترویج علم و پژوهش در دانشگاه‌ها به روزهای سه‌شنبه داده شده که دبیری آن با الهه حجازی است. چهارشنبه‌ها به سلامت و ترویج علم با دبیری محمد پویا پرداخته می‌شود. عنوان روزهای پنجشنبه رسانه و ترویج علم است که خود دبیری آن را برعهده دارم. روزهای جمعه نیز به تاریخ علم و ترویج علم پرداخته می‌شود و دبیر آن مسعود صادقی، رئیس پژوهشکده تاریخ علم و استاد دانشگاه تهران است.


امسال به دلیل شیوع کرونا در کشور و جهان برنامه‌های هفته ترویج علم به شکل مجازی برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه این هفته نیز 27 آذر برگزار می‌شود که همراه با اعطای جوایز بیست و یکمین دوره ترویج علم است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته