دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 13:13

وینسنت؛ گربه‌ای که با کمک فناوری‌ راه می‌رود + ویدئو

وینسنت یک گربه خانگی سه ساله است که در پناهگاه‌های مخصوص نگهداری حیوانات پیدا شده است. این گربه دو پای عقب خود را از دست داده بود و حالا با کمک مهندسان دانشگاه ایالت آیووا و فناوری با دو پای تیتانیومی راه می‌رود.
کد خبر : 53805

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، مهندسان دانشگاه آیووا با الهام از سریال «مردان ایکس» (X-Men) که در آن قهرمان داستان یک پنجه آهنی و قدرت نامیرایی دارد، برای گربه سه ساله معلول، دو پای تیتانیومی ساخته‌اند که با آنها به آسانی راه می‌رود.



صحنه‌ای از سریال مردان ایکس


این گربه پس از عمل جراحی در یک مرکز توانبخشی راه رفتن با این پاهای مصنوعی را یاد گرفته است. به گفته سارا برگ، جراح ارتوپد و جراح وینست، برای حدود 25 حیوان در جهان به روشی مشابه اندام‌های مصنوعی ساخته شده است.



برگ می‌گوید که این پاها طوری طراحی شده‌اند که اجازه می‌دهد حیوان به راحتی بتواند تعادل خود را حفظ کند و راه برود و حتی بدود.


این عمل جراحی در فوریه 2014 اتفاق افتاده و وینسنت بعد از توانبخشی در این مدت تازه چند روز پیش اولین گام خود را به تنهایی بردارد.


برگ می‌افزاید: «با تصویربرداری از فرم استخوان‌های باقی‌مانده از پاهای این گربه توانستیم پاهای جدید را سازگار با این فرم طراحی کنیم و در بدن آن کاشت کنیم».


مترجم: نسترن صائبی



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته