دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شریفانی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی:

علم، ایمان و اخلاق، هویت دانشجو را شکل می‌دهد/ عالم بی‌اخلاق محبوبیت ندارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، سه رکن «علم»، «ایمان» و «اخلاق و تربیت» هویت دانشجو را شکل می‌دهد.
کد خبر : 529346
637405652179457709_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد شریفانی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که دوشنبه‌شب 19 آبان ماه به‌صورت مجازی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: هویت دانشجو را سه رکن «علم»، «ایمان» و «اخلاق و تربیت» تشکیل می‌دهد.


وی ادامه داد: رکن اول آن علم است، بنا به فرموده امیرالمؤمنین (ع) اگر به دنبال خیر دنیا و آخرت هستیم، باید به دنبال علم‌آموزی باشیم. علم تنها موضوعی است که هیچ‌گونه محدودیتی در دین برای آن ذکر نشده است. همچنین رکن دوم آن ایمان و اعتقاد به خداست. در جایی که به‌ظاهر هیچ سببی وجود ندارد، خدا وجود دارد و کارآمدترین سبب، خداست. دانشجویان برای برکت زندگی خود از خدا فاصله نگیرند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اخلاق و تربیت سومین رکن وجودی یک دانشجو است، گفت: عالم بی‌اخلاق محبوبیت ندارد و میوه درخت دانشجو، اخلاق و تربیت است.


شریفانی خطاب به نودانشجویان گفت: در گام نخست لباس زیبای علم و ایمان بر تن کنید و اخلاق زیبنده شما باشد. فردی که اخلاق نداشته باشد، مشخص نیست که عاقبت‌به‌خیر می‌شود یا خیر.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته