دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1399 - 17:57

میان سلول‌های بدن قدم بزنید/ تماشای سلول‌ها با استفاده از واقعیت مجازی

مهندسان فناوری واقعیت مجازی را به گونه‌ای توسعه دادند که امکان حرکت در میان سلول‌های بدن را برای پزشکان فراهم کرده است.
کد خبر : 527446
فناوری 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، پزشکان از این پس می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی بین سلول‌های بدن قدم زده و مشکلات موجود برای درمان بیماران را بررسی کنند. این فناوری به پزشکان کمک می‌کند تا در هر بیماری روش مناسب را انتخاب کنند.


این نرم‌افزار با همکاری مهندسان دانشگاه کمبریج و متخصصان شرکت lume طراحی شده است. درواقع با استفاده از این فناوری تصاویری را می‌توان دید که تنها به‌وسیله از میکروسکوپ رؤیت می‌شوند. قطعاً تماشای سلول‌ها و بافت‌های بدن در مقیاس غیرمیکروسکوپی بسیار جذاب است و به دانشمندان کمک می‌کند تا شگفتی‌های بدن را به‌درستی تجزیه و تحلیل و درک کنند.



در سال 2014 جایزه نوبل شیمی به محققی تعلق گرفت که ساختار سلول‌ها را بررسی و تصاویر این بافت‌های زنده بدن را در مقیاس نانو منتشر کرده بود. استیو لی، رهبر گروه تحقیقات ارائه دهنده فناوری واقعیت مجازی برای پزشکان گفت: «زیست‌شناسی علمی سه‌بعدی است ولی انسان‌ها این علم را به‌صورت  دوبعدی و با رایانه و کاغذ بررسی می‌کنند. فقط زمانی می‌توانیم شناخت خود را نسبت به بدن افزایش دهیم که دید سه‌بعدی از درون بدن داشته باشیم.»


در کنار تصاویر شگفت‌انگیزی که به متخصصان نمایش داده می‌شود ابزارهایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم قسمت‌های معینی از یک بافت یا سلول را با دقت بیشتر مورد مطالعه قرار دهند. سازندگان این فناوری از میلیون‌ها داده برای تولید تصویری دقیق از هر سلول استفاده کردند.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته