دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1399 - 17:00

سیستم شناسایی پیشرفته چهره اختراع شد

مهندسان سیستمی را طراحی کردند که تنها در عرض چند دقیقه چهره افراد مختلف را شناسایی می‌کند.
کد خبر : 526429
دبی 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، حفط امنیت در هر مراسم‌ و رویداد بین‌المللی از اهمیت زیادی برخوردار است از همین رو مهندسان سیستم تشخیص چهره‌ای را طراحی کردند که به جای چند ساعت زمان برای شناسایی هویت افراد مشکوک تنها به چند دقیقه زمان احتیاج دارد.


مقامات دولت امارات قصد دارند تا پیش از برگزاری نمایشگاه اکسپو 2021 سیستم هوشمند تشخیص چهره را در مناطق مختلف شهر دبی و وسایل حمل‌ونقل عمومی این شهر نصب و راه‌اندازی کنند. این اولین بار است که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی دبی از این سیستم تشخیص چهره استفاده می‌شود.



یکی از مدیران بخش حمل‌ونقل عمومی دبی گفت: «این سیستم کارایی خود را در شناسایی چهره افراد مشکوک و تحت تعقیب ثابت کرده است. فناوری تشخیص چهره امنیت بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کند.»


در بسیاری از نقاط دنیا برای کنترل تردد افراد مختلف از پایانه‌های زمینی، دریایی و هوایی از سامانه‌های بیومتریک استفاده می‌شود ولی کارشناسان امنیتی معتقدند نباید تنها به سیستم بیومتریک اکتفا کرد و باید از طریق دوربین حرکت‌های مظنونان را زیر نظر گرفت. قطعاً امنیت یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی مدیران و مردم برای سرمایه‌گذاری و گردش در کشورهای مختلف است.


تا قبل از طراحی و راه‌اندازی سیستم تشخیص چهره جدید در دبی شناسایی افراد مختلف بیش از 5 ساعت زمان می‌برد که حالا به مدت به چند دقیقه رسیده است.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته