دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 15:02
در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود

نکوداشت آیت‌الله معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری با پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: همایش نکوداشت سال‌ها تلاش و مجاهدت عالم فرزانه آیت‌الله علی اصغر معصومی 18 آذر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر : 52559

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر حسین پیمانی‌زاد صبح امروز در نشست رسانه‌ای این همایش، شناسایی و معرفی شخصیت‌های فرهیخته و فرزانه هر استان را از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: در همین راستا مراسم نکوداشت آیت الله علی اصغر معصومی در واحد مشهد به عنوان اولین گام در معرفی شخصیت‌های استان برگزار می‌شود.


وی از برگزاری این مراسم در ۱۸ آذر (مصادف با ۲۷ صفر) خبر داد و گفت: این همایش در سطح ملی و با حضور مهمانان و شخصیت‌های بزرگ از جمله اعضای خبرگان رهبری و مسئولان نظام و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی در سالن همایش‌های واحد مشهد برگزار می‌شود.


پیمانی‌زاد هدف از برگزاری این همایش را معرفی چهره‌های علمی و دینی و مفاخر و تکریم آن بزرگان و قدر‌شناسی از آنان عنوان کرد و گفت: این آغاز راه است و با توجه به مناسبت‌هایی که وجود دارد سایر چهره‌های علمی و فرهنگی استان را به نسل جوان معرفی می‌کنیم.


رسولی: این همایش با پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه معرفی الگوی‌های مناسب برای نسل جوان در حوزه فرهنگ مغفول مانده است؛ تصریح کرد: تکریم از نخبگان علمی و فرهنگی و معرفی و شناساندن و الگوسازی آنان به جامعه به ویژه جوانان، برخود باوری و نشاط جامعه می‌افزاید.


آیت الله معصومی در تحقق انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشته است


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه احترام به عالم دینی از دستورات دینی ماست، گفت: این همایش برای شخصیتی که عمری در راه تربیت پژوهشگران طلبه و دانشگاهی زحمت و تلاش بسیار کشیده‌اند و در انقلاب اسلامی نیز سهمی بزرگی داشته‌اند توسط واحد مشهد با همکاری واحد تربت حیدریه برگزار می‌شود.


حجت الاسلام محمد سلطانی افزود: آیت الله معصومی از جمله علمایی است که در سال ۴۲ در جریان زندانی و تبعید امام خمینی (ره) برای محکوم کردن رژیم ستمشاهی با تشویق و ترغیب سایر علما برای محکومیت این عمل تلاش‌های فراوانی انجام داد.


وی با بیان اینکه ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مسئول پاسخگویی به مسائل شرعی بودند، افزود: سپس ایشان به دستور حضرت امام (ره) به مدت ۲۳ سال امامت جمعه شهرستان تربت حیدریه را بر عهده داشتند.


سلطانی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه را از خدمات دیگر آیت الله معصومی در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: جوانان باید از خدمات این عالم فرزانه آگاه شوند.



همایش نکوداشت آیت الله معصومی با پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی


حجت الاسلام علی رسولی دبیر همایش نکوداشت آیت الله معصومی هم گفت: این همایش با پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.


وی با ارائه گزارشی از برنامه‌های ستاد نکوداشت آیت الله معصومی افزود: در این مراسم از شخصیت‌های برجسته نظام دعوت به عمل آمده است و دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی و حجت الاسلام عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.


وی افزود: این ستاد با ارائه درخواست‌هایی به دفتر مقام معظم رهبری در رابطه با دیدار اعضای ستاد با معظم له و همچنین آیت الله طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد داده تا از رهنمود‌ها و نظرات این بزرگواران استفاده کنیم.


چاپ ویژه نامه آیت الله معصومی


حجت الاسلام سید حسین محتشمی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه آیت الله معصومی از دوستان نزدیک امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند که به جهت مبارزاتی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، چندین مرتبه تبعید شده‌اند، گفت: ایشان دارای آثار علمی فراوانی از جمله اصول درس است که در دو جلد به چاپ رسیده و سایر تالیفات ایشان که در دست اقدام است.


محتشمی از برگزاری نمایشگاهی از تصاویر و سیره زندگی آیت الله معصومی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: اکنون صدا و سیمای خراسان رضوی در حال ساخت مستند سیره زندگی آیت الله معصومی است

وی گفت: ایشان در مقام استادی پایان نامه‌های زیادی را هدایت کردند و تلاش‌های زیادی در جهت باسازی مسجد تربت حیدریه داشتند و کمک شایانی به احداث مرکز رفاهی زائرین اهالی شاهرود مشهد و مسجد باقر العلوم فرامرز عباسی مشهد کرده‌اند.


وی آیت الله معصومی را شخصیتی مردمی، بااخلاق، متواضع و فروتن دانست و گفت: همراه بودن با مردم و حضور در مجالس بویژه مراسم‌های مربوط به شهدا و ایثارگران و... از ویژگیهای بارز ایشان است.


محتشمی از تدوین و چاپ ویژه نامه آیت الله معصومی خبر داد و گفت: در این ویژه نامه با بیش از ۳۰ نفر از نزدیکان و شخصیت‌هایی که ایشان را می‌شناسند، مصاحبه شده است.


وی از برگزاری نمایشگاهی از تصاویر و سیره زندگی آیت الله معصومی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: اکنون صدا و سیمای خراسان رضوی در حال ساخت مستند سیره زندگی آیت الله معصومی است.


مدیر فرهنگی واحد مشهد در خاتمه از نهادهای فرهنگی و اجتماعی و مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست چنانچه می‌خواهند حضور جدی تری در همایش نکوداشت آیت الله معصومی داشته باشند با ستاد نکوداشت این مراسم تماس حاصل کنند.


در ادامه این نشست محمدعلی علیزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار را از اولویت فرهنگی دانشگاه دانست و گفت: واحد تربت حیدریه در راستا معرفی رجال فرهنگی و دینی کشور در برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله معصومی با واحد مشهد همکاری می‌کند.


وی افزود: همایش نکوداشت مرحوم حسینعلی راشد تربتی نیز در سال آینده در واحد تربت حیدریه برگزار خواهد شد.


علیزاده با توجه به سابقه طولانی آیت الله معصومی در مباحث سیاسی، فرهنگی اجتماعی، دانشگاهی و.... گفت: عضویت در خبرگان رهبری، سابقه مدیریت بعنوان بنیان گذار واحد تربت حیدریه، امام جمعه تربت حیدریه و مسجد گوهر شاد مشهد و.... از وجوه شخصیت برجسته ایشان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته