حفظ سلامت کارکنان پست، باید در اولویت فعالیتها باشد
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست وزیر ارتباطات با مدیران شرکت ملی پست ایران که با حضور معاونان وزیر، مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره و مدیران این شرکت و باهدف بررسی عملکرد سهساله این شرکت برگزار شد، محمدجواد آذری جهرمی با تبریک فرارسیدن روز جهانی پست به همه تلاشگران این عرصه گفت: نیروهای شبکه پستی کشور باوجود مخاطرات زیادی که بهواسطه شیوع ویروس کرونا برای آنها به وجود آمده، بیشتر از گذشته به کار خود ادامه دادند و فراتر از توان خود کار کرده و این شرکت باوجود آسیبهایی که دیده یک دوران اوج را در کار خود تجربه کرده است.
وی افزود: شیوع کرونا حجم مراجعه به پست و ترافیک مرسولات را افزایش داده که این از دو نظر حائز اهمیت است، هم باعث شده پست بیشازپیش در کنار مردم باشد و افتخار خدمت بیشتر به آنها را پیدا کند که این وظیفه اصلی ماست و هم باعث شده یک رونق اقتصادی نسبی در شبکه پستی کشور ایجاد شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: به خطر افتادن سلامتی کارکنان در این دوران، وظیفه ما را در رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و مراقبتی سنگینتر و جدیتر میکند زیرا سلامت و حفظ جان همه نیروهای شبکه پستی کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.
وی با تأکید بر تخصیص اعتبارات ویژه برای بهتر رعایت شدن دستورالعملهای بهداشتی و توجه ویژه به ضدعفونی مرسولات و دسترسی کارکنان به مواد ضدعفونی گفت: این کار بازرسی و نظارت دقیق، گزارش روزانه و کنترل مبادی را ضروری میکند، افزایش رسیدگیها و تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز برای همه نیروها را اجتنابناپذیر میسازد.
آذری جهرمی در ادامه با اشاره به اهمیت چابک سازی سازمانی خاطرنشان کرد: باید با برنامهریزی، فرآیندی تهیه شود تا شکاف طبقاتی میان کارکنان پست و نیروهای سایر شرکتهای زیرمجموعه وزارت از بین برود و مقدمات یکسانسازی دریافتیهای کارکنان فراهم شود.
وی افزود: سوددهی شرکت ملی پست نباید به کم کردن پرداختیها به کارکنان منجر شود، سوددهی وقتی ارزشمند است که با افزایش رفاه و معیشت و دریافتیهای نیروی انسانی بهعنوان مهمترین سرمایه سازمانی همراه باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه شرایط بهبود کار در پست وابسته به سرویسهای جدید، خدمات بهتر، کیفیت بیشتر و بازاریابی مناسب است، گفت: نمیتوان بدون این موارد انتظار افزایش درآمد و متعاقب آن بهبود وضع معیشت کارکنان را داشت.
وی اظهار داشت: متمرکز شدن آمار ترافیکها در سیستم فناوری اقدام خوبی است و ضریب رشد ترافیکی موضوعی قابلتوجه است، اما باید طرح و برنامه ارائه شود تا ترافیک مرسولات عادی به زندگی مردم برگردد و در عمل مردم با پست ارتباط بیشتر و بهتری بگیرند.
آذری جهرمی ادامه داد: افزایش هابهای پستی اقدامی ارزشمند است و باعث بهرهوری در عملیات پستی خواهد شد اما در بهرهوری کار نیروی انسانی و تقسیمکارها و متناسبسازی وظایف باید اقدامات جدیتر و مؤثرتری در دستور کار شرکت قرار گیرد.
وی با یادآوری اینکه بهکارگیری درست نیروهای رسمی، یکی از مهمترین چالشهای مدیریتی در سازمانهاست افزود: فرهنگسازمانی ایجاب میکند که مدیران هم در رفتار خود تجدیدنظر کنند و در صورت لزوم خودشان نیز دستبهکار شوند و نگذارند باری بر روی زمین بماند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبیین اهداف و اهمیت همگام شدن خدمات پست با تغییرات جهانی اضافه کرد: تحول دیجیتال به معنای ایجاد زیرساختها و هوشمند سازی آنها، تحلیل اطلاعات، تدوین استراتژیها و آموزش مدیران و نیروهای اجرایی است و شرکت ملی پست درنهایت چارهای جز رفتن به سمت این تحول و تدوین استراتژی سازمانی برای تجربه کردن تحولات بنیادین در نحوه ارائه خدمات ندارد.
سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این جلسه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و تبریک روز جهانی پست، گفت: همکارانم در شبکه پستی کشور به خاطر شرایط ویژهای که شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان ایجاد کرده، در حال سپری کردن روزهای سختی برای خدمترسانی هستند و مناسبت روز جهانی پست بهانه خوبی برای قدردانی از فداکاریهای همه همکاران عزیز در شبکه پستی کشور است.
وی افزود: در مبادله مرسولات خارجه مشکلات فراوانی در ماههای اخیر داشتیم که عمدتاً ناشی از لغو پروازهای بینالمللی بود ولی خوشبختانه با تلاش فراوان توانستیم بهتدریج این مشکلات را برطرف کنیم و رفتهرفته به شرایط مطلوب نزدیک شویم.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/