آیا یادگیری زبانهای جدید برای نوجوانان آسانتر است؟
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از تک اورگ، توانایی مکالمه به چندین زبان مهارت مهمی برای داشتن آن است. جهان در حال کوچک شدن است و اگر شما میخواهید در سایر سازمانهای بینالمللی تجارت کرده یا مشغول کار شوید باید حداقل یک زبان خارجی صحبت کنید. اما آیا این درست است که افراد نوجوان زبانهای جدید را آسانتر یاد میگیرند؟ دانشمندان در دانشگاه تاسمانی تصمیم گرفتند که دراینباره تحقیق کنند.
آنها 35 کودک را در یک مرکز مراقبت از کودکان بررسی کردند. این تحقیق در 10 هفته انجام شد که طی آن کودکان 20 کلاس نیمساعته را گذراندند. کودکان همچنین توسط کارمندان مرکز و والدین خود مصاحبه شدند. (در این مورد دانشمندان از زبان ویتنامی استفاده میکردند، اما یافتههای این تحقیق شامل همه زبانهای دوم میشود).
در بسیاری از کشورها، زبان دوم در مراحل تحصیل نسبتاً دیر (در دوره راهنمایی یا حتی دبیرستان) معرفی میشود. دانشمندان مدتها در این مورد بحث کردهاند که آیا یادگیری زبانهای خارجی خیلی زودتر از این زمان برای کودکان مفید است؟ اکنون آنها معتقدند که مدارک کافی برای حمایت از ایده آموزش زبان دوم به کودکان پیشدبستانی وجود دارد.
این مطالعه نشان داد کودکان 3الی5 ساله که در حال مطالعه زبان ویتنامی بودند، ذهنیت بینالمللی خود را افزایش دادهاند. کلاسهای درس کودکان را ترغیب میکرد تا در مورد فرهنگ ویتنام اطلاعات بیشتری کسب کنند و از شرکت در این کلاسها افتخار میکردند. والدین نیز گزارش دادند كه كودكان عاشق خواندن کتابهای انگلیسی-ویتنامی هستند كه در این دوره گنجانده شده بود. برخی از کودکان حتی برای نشاندادن مهارتهای تازه بهدستآمده خود در خانه شروع به استفاده از عبارات ویتنامی کردند.
بخشی از این برنامه شامل کلماتی در مورد فعالیتهای صبحگاهی، رنگها، اعداد، اسباببازیها، غذاها، حیوانات و نمادهای فرهنگی بود. کودکان خیلی سریع یاد میگرفتند و مشتاق یادگیری بیشتر بودند.
سیستم آموزشی در سراسر جهان میتواند از این مطالعه بیاموزد که کودکان از سنین پایین باید یادگیری زبانهای جدید را شروع کنند. این امر افق دید آنها را گسترش داده و مجموعهای از مهارتها را ایجاد میکند که مناسب دنیای مدرن باشد.
انتهای پیام/4112/
انتهای پیام/