دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 11:18

پیکسی پوینتز جای همه چیز را می‌گوید+ ویدئو

خیلی وقت‌ها شده است که یکی از وسایل‌تان را در خانه گم و به این فکر کرده‌اید که ای‌کاش همانند گوشی موبایل می‌توانستید به آن وسیله زنگ بزنید و آن را پیدا کنید. این امکان تاکنون وجود نداشته است اما شرکت پیکسی (Pixie) برای این مورد چاره‌ای اندیشیده است.
کد خبر : 5190

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از GizMag، شرکت پیکسی، ابزاری با نام «پیکسی پوینتز» ابداع کرده که فقط کافی است آن را به وسایل‌تان بچسبانید تا در صورت نیاز آنها را بیابید. این برچسب در واقع مکان‌یاب است.


برای پیدا کردن وسایل‌تان، باید با دوربین گوشی هوشمندتان از فضای اطراف‌تان یک عکس بیندازید. این سیستم تمام وسایلی را که پیکسی روی آنها زده شده باشد، در عکس با علامت X مشخص می‌کند و به این ترتیب به راحتی می‌توانید وسایل را پیدا کنید.



برچسب پیکسی‌پوینتز شبیه به یک قطره است که حتی آن را روی حیوانات خانگی‌تان هم می‌توانید بچسبانید. این برچسب‌ها به یک نقشه دیجیتال اضافه می‌شوند که به گوشی هوشمندتان امکان می‌دهد از طریق بلوتوث و با استفاده از اپلیکیشن «واقعیت افزوده» آنها را ردیابی کنید.


هر کدام از وسایلی که برچسب‌ پیکسی‌پوینتز دارند، هم با اپلیکیشن و هم با همدیگر لینک می‌شوند و حتی اگر دیوار یا دیوارهایی بین آنها باشد باز هم این ارتباط وجود خواهد داشت. در واقع، این برچسب‌ها شبکه‌ای خصوصی از وسایل درون خانه ایجاد می‌کنند. این برچسب‌ها را برای وسایل داخل ماشین هم می‌توان استفاده کرد.


مترجم: نسترن صائبی



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته