دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قانعی در گفتگو با آنا:

انتظار برای تولید واکسن کرونادر سایر کشورها/ به دنبال تولید بهترین نوع واکسن هستیم

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: منتظر هستیم تا مشخص شود کدام نوع واکسن بهترین جواب را در دنیا می‌دهد تا روی تولید آن سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر : 518649
637362098679526447_md.jpg

مصطفی قانعی در  گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص توسعه واکسن کرونا در کشور بیان کرد: ایران در روند توسعه واکسن برای ویروس کرونا از کشورهای دیگر عقب نیست. بخشی که عقب هستیم نیز تعمدی است و دلیل آن عدم توانایی کشور در توسعه واکسن نیست.


وی افزود:  120 نوع واکسن کرونا در حال توسعه در جهان است که 6 مورد از آنها در صدر جدول قرار دارند، یعنی احتمال موفقیت آنها بالاست. در ایران نیز روی این 6 نوع واکسن کار می‌شود. ممکن است چند مورد از این واکسن‌ها در دنیا با شکست مواجه شود، بنابراین در کشور به‌ گونه‌ای پیش می‌رویم که اگر واکسنی در جهان شکست خورد، به دنبال تولید آن نرویم تا مانند آنها شکست بخوریم.


دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تعجیلی نیست که واکسن ایرانی را جلوتر از کشورهای دیگر ارائه دهیم چراکه احتمال شکست وجود دارد. در صورت شکست هزینه سنگینی به تولیدکننده وارد می‌شود، بنابراین در کشور روی واکسنی کار می‌کنیم که عملکرد موفقیت‌آمیز در جهان داشته باشد. درواقع منتظر می‌مانیم تا دریابیم کدام نوع واکسن بهترین جواب را در جهان می‌دهد، سپس روی تولید آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته