دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1399 - 09:54

واردکننده‌ ایرانی به بازیگر بين‌المللی صنعت توربين تبدیل شد

توربین‌ و تجهیزات جانبی آن از جمله نیازهای صنعتی در کشور است. این نیاز با تلاشی دانش‌بنیان بومی‌سازی شد و در اختیار صنايع نيروگاهی نفت و گاز قرار گرفت. پیش از این واردات تنها مسیر تامین این نیاز در کشور بود.
کد خبر : 517426
توربین 1.jpg

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتی دانش‌بنیان از سال 78 در کشور پا گرفت تا پاسخی باشد به نیاز صنعت نفت و گاز در حوزه تامین توربين‌های گاز و بخار نيروگاهی. بازاری بزرگ که پیش از آن توسط دیگر کشورها تامین می‌شد. در حال حاضر این شركت با ثبت توليد و تحويل بيش از 300 واحد توربين‌های گاز و بخار نيروگاهی به بازار ايران و منطقه خاورميانه در كارنامه خود، يك بازيگر بين‌المللی در صنعت توربين محسوب می‌شود.


در حال حاضر این شرکت دانش‌بنیان نقش تامين‌کننده‌ای‏ مطمئن و برتر محصولات و خدمات مربوط به توربين و ساير تجهيزات دوار را ایفا می‌کند. به گفته مجید بهمنی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان محصولات این مجموعه  به حوزه‌های تولید برق، صنعتی و رانش مکانیکی مرتبط می‌شود.


این فعال دانش‌بنیان ادامه می‌دهد: ما محصولات و خدمات خود را براي طيف وسيعی از مشتريان داخل و خارج از کشور ارائه می‌دهیم و بر ارتقا عملكرد و كاهش هزينه در راه‏‌حل‏‌های دانش‌بنیانی تمرکز کرده‌ایم. در واقع امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان محصولات و خدمات حوزه نيروگاه‌های حرارتی و صنايع نفت، گاز و پتروشيمی شناخته تبدیل شده‌ایم.


بهمنی همچنین بیان می‌کند: در این شرکت دانش فنی طراحی و ساخت قطعات توربين، فناوری ساخت ماشين‌آلات پيشرفته توليد، سالن‌‏ها و تجهيزات پيشرفته آزمايشگاهی و تست و اندازه‌‏گيری، پايش مستمر محصولات در چرخه عمر بهره‌‏برداری آن‌ها و ارزش‌‏آفرينی برای مشتريان و زنجيره تامين مطمئن تجهيزات جانبی توربين به صورت کامل وجود دارد.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته