دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1399 - 14:20
بقای محیط‌زیست؛

استفاده از فرآورده‌های پلیمری زیست‌سازگار توسعه می‌یابد

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اتکا به توان تخصصی و دانش متخصصان ایرانی در تلاش است تا با معرفی کاربردهای «پلیمرهای زیست‌سازگار» به فعالان این صنعت، از تخریب بیشتر محیط‌زیست در کشور پیشگیری کند.
کد خبر : 512579
thumbnail_5.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، یکی از فرآورده‌های آسیب‌رسان به محیط‌زیست را زباله‌های پلاستیکی می‌دانند.


زباله‌هایی که با تخریب زمین درحال‌توسعه هستند و آسیب‌های جدی به محیط اطرافمان می‌زنند. اما این تخریب‌ها با استفاده از پلیمرهای زیست‌سازگار به حداقل می‌رسد. اتفاقی خوش برای سلامت مردم و محیط‌زیست.


در این میان پژوهشگران و فناوران در تلاش هستند تا با ارائه فناوری‌های جدید، تجزیه‌پذیری پلاستیک‌ها را تسریع و تسهیل کنند. یکی از این روش‌های اثبات‌شده در صنعت پلمیر، استفاده از پلیمرهای زیست‌سازگار است.


این روش می‌تواند جهان را به رویای داشتن زمینی پاک و سالم نزدیک‌تر کند. هرچند که این رؤیا با مدل زندگی این روزهای بشر هرروز دست‌نیافتنی‌تر و دور از دسترس‌تر می‌شود.


یک شرکت دانش‌‌بنیان که از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، برای تحقق این رؤیا گام‌هایی هرچند کوتاه اما مؤثر برداشته و در تلاش است تا با برگزاری دوره‌های تخصصی، فعالان این صنعت را به سمت استفاده از پلیمرهای زیست‌سازگار سوق دهد.


این دوره‌های آموزشی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. در این دوره تخصصی در قالب کارگاه آموزشی 4 ساعته که 16 شهریورماه سال جاری و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با مواد پلیمری زیست‌سازگار، چگونگی کارکرد و نحوه استفاده از این مواد در صنایع پلیمری آشنا می‌شوند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: زباله محیطزیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته