دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1399 - 11:17
باهدف ارائه تسهیلات بیشتر صورت گرفت؛

استفاده از نمایشگرهای OLED برای راهنمایی مسافران در مترو

مسئولان توسعه قطارهای شهری پکن تصمیم گرفتند از نمایشگرهای OLED در مترو این شهر استفاده کنند.
کد خبر : 509663
مترو 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت کره‌ای ال‌جی ضمن امضای قرارداد همکاری با مسئولان توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهرهای پکن و شنزن قصد دارند نمایشگرهای OLED با ابعاد 55 اینچ را در واگن‌های مترو نصب کند.


این نمایشگرها اطلاعاتی از قبیل نام و محل دقیق ایستگاه‌‌ها، زمان رسیدن هر قطار به ایستگاه، برنامه حمل‌و نقل روزانه مترو و تراکم قطارها در ایستگاه‌های مختلف را نمایش می‌دهند. نمایشگرهای شرکت ال‌‌جی همچنین مسافران را از برنامه پروازهای روزانه، وضعیت آب‌وهوا و خبرهای مهم روز آگاه می‌سازند.



در حال حاضر تنها تعداد محدودی از قطارهای مترو پکن و شنزن به این نمایشگرها مجهز شده و قرار است در روزهای آینده تعداد آن‌ها افزایش یابد. نمایشگرهای OLED علاوه بر داخل واگن‌ها در ایستگاه‌های مختلف نیز نصب خواهند شد تا مسافران به راحتی از طریق تماشا کردن آن‌ها اطلاعات مورد نظر خود را یافته و مسیر اشتباه را انتخاب نکنند.


اولین بار شرکت سامسونگ در سال 2012 نمایشگرهای OLED را برای استفاده در مکان‌های عمومی معرفی کرد ولی این شرکت در طول سال‌های گذشته نتوانسته است از لحاظ جذب مشتریان بین‌المللی خوب عمل کند. حالا رقیب دیرینه این شرکت یعنی ال‌جی نظر چینی‌ها را به محصولات خود جلب کرده و توانسته است قرارداد سودآوری را با مسئولان این کشور امضا کند.


انتهای پیام/4144/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته