دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1399 - 16:05
برخی کارشناسان مدعی شدند؛

احتمال ابتلا به کرونا در هواپیما کمتر از باور عموم است

کارشناسان با اشاره به برخی موارد مدعی هستند احتمال ابتلا به ویروس کرونا در هواپیما کمتر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند.
کد خبر : 509431
images.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ان ان، در برهه حساس کنونی که شیوع کرونا همچنان ادامه دارد، نشستن بین افراد بیگانه در هواپیما ممکن است حس خطر به انسان دست بدهد. اما به گفته برخی از کارشناسان که به موارد معدودی از مستندات اشاره می‌کنند، احتمال ابتلا به ویروس کرونا در یک پرواز، درواقع نسبتاً کم است.


ترس از پرواز در طول بیماری همه‌گیر، ترافیک هوایی جهانی را به‌شدت کاهش داده است. اگر ادعاهای جدید علمی به اثبات برسد، خطر بالا بودن ابتلا به کرونا در هواپیما می‌تواند بی‌اساس باشد.


به گفته کارشناسان در تاریخ 31 مارس هواپیمایی با 328 مسافر و کادر پرواز از ایالات‌متحده به تایوان پرواز کرد. سپس معلوم شد که 12نفر از مسافران علائم کرونا داشتند. بنابراین از تمامی مسافران و خدمه پرواز آزمایش کرونا به عمل آمد که جواب آزمایش همه آنها منفی بود.


در طی ماه‌های اخیر مطمئناً مواردی از مسافران آلوده به کرونا در پروازها وجود داشته است، اما نرخ انتقال آنها کم است.


یکی از توضیحات مربوط به ادعای کارشناسان این است که هوا در کابین هواپیمای مدرن هر دو یا سه دقیقه با هوای تازه جایگزین می‌شود و بیشتر هواپیماها به فیلترهایی مجهزند که 99.99 درصد ذرات هوا را به خود جذب می‌کنند.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته