دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1399 - 10:30
در نامه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد خطاب به جهان‌بین مطرح شد؛

فعلا منتشر نشود/////////////////دانشگاه آزاد اسلامی تمام توان خود را برای پویایی حداکثری تشکل‌های دانشجویی به کار بگیرد

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کردند: دانشگاه آزاد اسلامی لازم است بر اساس اصول عزت، مصلحت و حکمت تمام توان خود را برای پویایی حداکثری جنبش دانشجویی در اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌کار بگیرد.
کد خبر : 506834
13980528000469_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از وی به دلیل انتصاب روزبهانی به‌عنوان سرپرست اداره کل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کردند: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از درختان پرثمر نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می‌شود به همین خاطر لازم است بر اساس اصول عزت، مصلحت و حکمت تمام توان خود را برای پویایی حداکثری جنبش دانشجویی در اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌کار بگیرد.


متن این نامه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ ( اعراف، آیه ۶ )


برادر ارجمند جناب آقای دکتر فرزاد جهان‌بین


سرپرست محترم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی


با اهدای درود و احترام


خدمت بی‌منت به تشکیلات و جوانانی شریف، نجیب و ارزش‌مدار که با هر زبان و از هر قومیتی که هستند با همدلی از حریم آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به زیبایی حراست می‌کنند، نعمتی است که فقط شایستگان به خادمی چنین مردمی نائل می‌شوند و حال که شما برادر شایسته و ارجمندمان جناب آقای مهندس روزبهانی را به‌عنوان سرپرست اداره کل تشکل‌های سیاسی-اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرده‌اید ضمن قدردانی و تشکر بی‌پایان از این اقدام خردمندانه شما در جهت پیشبرد اهداف جنبش دانشجویی، تبریک خویش را نیز آراسته حضور پرخیر و برکت جناب آقای محمد روزبهانی دراین مسئولیت خطیر می‌داریم.


ما به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اطمینان واثق داریم که حضور جنابعالی که از نیروهای فرهیخته و خدوم جامعه دانشگاهی بوده‌اید و همواره مخلصانه در جهت اعتلای فضای آکادمیک و دانشگاهی ایران اسلامی گام برداشته و تلاش کرده‌اید در این مجموعه به قریب سه سال فضای خفقان، سانسور، تک صدایی، برخورد سلیقه‌‌ای با تشکل‌های فعال و انقلابی، دخالت‌های غیرقانونی در تصمیمات، تعیین مناصب‌ و امور داخلی اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، تحجر در فعالیت‌های سیاسی، ایجاد رکود و عدم تحرک که باعث فرسوده شدن تشکیلات در اتحادیه‌ها و تشکل‌های ذیل آن شده است و همچنین ایجاد انشعاب و تصادم اعضا که باعث تفرقه، نفاق و دشمنی با رقیب تشکیلاتی و همچنین ایجاد موازی‌کاری و نادیده گرفته شدن واقعیات موجود و توانایی تشکیلات دانشگاه آزاد اسلامی شده است پایان می‌دهد تا دیگر بار شاهد تزریق خونی تازه در کالبد کم جان تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.


جناب آقای دکتر جهان‌بین متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد نوعی سیاست‌زدگی در فضای اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی بودیم که قطعاً جنابعالی نیک می‌دانید سوق دادن دانشجو به دام سیاست‌زدگی حربه‌ای است که می‌تواند بخش عمده‌ پازل طراحی شده برای بی‌اثر کردن دانشگاه در تحولات جامعه را کامل کند و دانشگاه را که به فرموده امام راحل (ره) مبدأ تحولات معرفی شده است و می‌تواند تحقق تمدن اسلامی را به ظهور و بروز برساند از مسیر اصلی خود دور و دچار حواشی ویرانگر کند.


آنچه که می‌تواند یک دانشجوی سیاست‌زده را از یک دانشجوی سیاسی متمایز کند، همان استقلال از تفکرات احزاب سیاسی و داشتن تحلیل و آگاهی سیاسی است. آنجا که دانشجو دارای شاخصه‌های مطالبه‌گری، آرمان‌خواهی و انقلابی‌گری است و با آگاهی به تحولات جامعه خود می‌نگرد یک دانشجوی سیاسی در طراز انقلاب اسلامی است. داشتن بینش و درک سیاسی به دانشجو کمک خواهد کرد در عین سیاسی بودن از گرفتار شدن در بازی‌های قدرت و فاصله گرفتن از آرمان‌گرایی و انقلابی‌گری که در ذات دانشجوی سیاسی است مصون بماند.


چراکه مهم‌ترین تهدید برای محیط دانشگاه‌ها و فعالیت سیاسی در دانشگاه جولان احزاب و جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه در نبود تشکل‌های دانشجویی فعال و مستقل، درجهت اجرای مقاصد قدرت‌‌طلبانه خویش است که این امید می‌رود باحضور و مدیریت اثربخش و توانمند برادر ارجمندمان جناب آقای مهندس روزبهانی در سمت سرپرست اداره کل تشکل‌های سیاسی-اسلامی توأم با تجارب برجسته و گرانقدر جنابعالی در سمت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این مهم ناکام بماند.


جناب آقای دکتر جهان‌بین حال که با توجه به شرایط موجود سعادت دیدار جنابعالی از تشکل‌های دانشجویی سلب شده است بر خود لازم دیده‌ایم طی نامه‌ای هم قدردانی خود را به پاس این حرکت انقلابی از جنابعالی اعلام کنیم و هم اینکه مسئولیت تشکیلاتی یک مدیر انقلابی را در آغاز فعالیت جناب آقای روزبهانی برادرانه به ایشان یادآور شویم.


دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از درختان پرثمر نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می‌شود به همین خاطر لازم است بر اساس اصول عزت، مصلحت و حکمت تمام توان خود را برای پویایی حداکثری جنبش دانشجویی در اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌کار بگیرد. چراکه حضور و مشارکت فعال و بالای دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به گستردگی واحدهای دانشگاهی آن در سراسر کشور می‌تواند نقش سازنده‌ای در برهم زدن معادلات بیگانگان در جهت ناامیدی جامعه اسلامی و مردم از برکات و دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی ایفا کند.


چراکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به ‌تمامی سلایق فکری است و این انتظار می‌رود که بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم امکان اعلام نظر از هر گرایش و سلیقه فکری و سیاسی در چارچوب خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی و ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دانشگاه بیشتر از گذشته برای همگان مهیا شود.


همچنین برنامه‌ریزی اصولی و عمومی در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در تشکیلات، خردگرایی و حکمت در کارها، اصلاح نقاط ضعف و کاستی‌های مدیریت سابق اداره کل تشکل‌های سیاسی-اسلامی، اولویت‌سنجی و کارآمدترکردن تشکیلات، توجه به کادرسازی اصولی و تشکیلاتی، تعامل با مشاوران و نخبگان عرصه جنبش دانشجویی و پرهیز از منت‌گذاری در قبال اجرای مسئولیت انتظاراتی است که جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از چنین انتصاب شایسته‌ای دارد.


در پایان برای جنابعالی و جناب آقای مهندس روزبهانی از خداوند منان توفیق روزافزون، سلامتی و بهروزی مسئلت می‌کنیم و حمایت کامل و قاطع خویش را از جنابعالی بابت عملکرد و اقدامات شایسته‌تان در تغییر مدیران کل سابق زیرمجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بدو آغاز به کار را اعلام می‌داریم. با سپاس


١) جمعیت دانشجویی همراهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران


٢) جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد


٣) تشکل شورای آرمان دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی


۴) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور


۵) انجمن اسلامی دانشجویان پیروان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد


۶) انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام ( ره ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج


٧) تشکل اسلامی محبان الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد


٨) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر


٩) جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد


١٠) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک


١١) جمعیت اسلامی دانشجویی ( آزاداندیشان ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر


١۲) تشکل اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان


١٣) تشکل کانون اسلامی برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز


١۴) مجمع اسلامی دانشجویان ( خواهران ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود


١۵) تشکل سیمای عدالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری


١۶) جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر


١٧) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر


١٨) تشکل سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل


١٩) جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند


٢٠) مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر


٢١) تشکل سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر


٢٢) تشکل سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار


٢٣) جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد


٢۴) تشکل پیروان ولایت و خط رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول


٢۵) مجمع اسلامی دانشجویان ( برادران ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود


26) انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته