دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1399 - 10:06
جهان‌بین:

عزاداری ایام محرم نیازمند ابتکار است

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عزاداری ایام محرم با زندگی، جان و ایمان مردم گره‌خورده است. هم می‌باید سلامت مردم حفظ شود و این علم شور و شعور حسینی، زمین نیفتد. آقا فرمودند طرح نو دراندازید. این نیازمند ابتکار هست.
کد خبر : 505742
Untitled1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 



مشروح این پیام به شرح زیر است: 


در یادداشت‌ها دیدم مثال جالبی زده‌شده است که نظایر آن فراوان هست.


نقاشی صورت جاندار و استفاده از طلا در ساختمان مسجد ممنوع است.


معمار مسلمان، سریع جاخالی نمی‌داد و نمی‌گفت به سفیدکاری بسنده کنید.


حلال و حرام‌ها ناظر به مصالح واقعی است و معمار مسلمان به این اعتقاد داشت. لذا نشست و تأمل کرد و به‌جای روکش طلا، کاشی را ابداع کرد و به‌جای صورت جاندار، طرح‌های نمادین زیبا مأخوذ از پیام‌های توحیدی بر گنبدها و محراب‌ها طراحی کرد و بر آن‌ها نقش‌بست. هم رعایت موازین فقهی و هم ابتکار.


عزاداری ایام محرم با زندگی، جان و ایمان مردم گره‌خورده است. هم می‌باید سلامت مردم حفظ شود و این علم شور و شعور حسینی، زمین نیفتد. آقا فرمودند طرح نو دراندازید. چه می‌شود کرد؟ این نیازمند ابتکار هست. اگر خلاقیت و تعهد و عدم انفعال باشد می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. عزیزان ما در معاونت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت نهاد نمایندگی و با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاه باید به این راه‌های ابتکاری بیندیشیم.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته