دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1399 - 17:34

انگل‌ها را نجات دهید

دانشمندان اخیراً اعلام کرده‌اند که باید انگل‌های جهان را نجات داد، در غیر این صورت برای همیشه آنها را از دست می‌دهیم.
کد خبر : 505881
GettyImages-1244572204_1_1024.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از «ساینس الرت» (SciencAlert)، حیوانات بسیاری به محافظت نیاز دارند از جمله پانداها، کوالاها، نهنگ‌ها و اختاپوس‌ها. حال یک تیم تحقیقاتی از آمریکا، اسپانیا و استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند که گروه دیگری از جانوران برای ادامه بقا به کمک انسان نیاز دارند: انگل‌ها.


به گفته دانشمندان، انگل‌ها هیولاهای خون‌خوار و شیاطین مفت‌خور نیستند. این جانوران نقش زیست‌محیطی بسیار مهمی را برعهده دارند. انگل‌ها باعث بقا و تولید مثل میزبان‌های خود می‌شوند و نقشی کلیدی در زنجیره غذایی ایفا می‌کنند. بنابراین محافظت از آنها برای انسان‌ها و بسیاری از حیوانات مهم است.


انگل‌ها گونه بسیار متنوعی هستند؛ اما این تنوع زیست محیطی هیچگاه برای انسان‌ها مهم نبوده است. دانشمندان در مطالعه اخیر روی ایجاد برنامه جهانی برای محافظت از انگل‌ها تمرکز کرده‌اند. انگل‌ها یکی از متنوع‌ترین جانوران در زیست‌بومی به شمار می‌روند و نقش‌های زیست‌محیطی بسیار مهمی برعهده دارند اما همواره کمترین میزان محافظت، چه در حیات وحش و چه در برنامه‌های حفاظتی انسان، را داشته‌اند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته