دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محور زمانی اقدامات انجام شده سازمان بهداشت جهانی در مقابله با کرونا منتشر شد

سازمان بهداشت جهانی محور زمانی اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا از زمان شیوع تاکنون را منتشر کرد.
کد خبر : 505302
00.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سازمان بهداشت جهانی که نقش یک مرجعیت سازمان‌دهنده را بر بهداشت جامعه جهانی ایفا می‌کند، در سایت خود اقداماتی که از روز شروع کرونا تاکنون انجام داده است را در یک محور زمانی منتشر کرد.


در ادامه به برخی اقدامات و واکنش‌های این سازمان طی شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم.


https://media.ana.press/1399/05/11/637318972283256562_md.JPG


31 دسامبر 2019


در این تاریخ، چین بیانیه رسانه‌ای کمیسیون بهداشت شهرداری ووهان را درباره ذات‌الریه ویروسی در این شهر، به دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی ارائه کرد. همچنین پلتفرم هوش اپیدمیک سازمان بهداشت جهانی از منابع آزاد (EIOS) گزارش رسانه‌ای در مورد همان گروه از موارد «ذات‌‌الریه ناشناخته» در ووهان تهیه کرد. سپس چندین مقام بهداشتی از سراسر جهان برای جستجوی اطلاعات بیشتر با سازمان بهداشت جهانی تماس گرفتند.


10 ژانویه 2020
این سازمان بسته جامعی از راهنمایی‌های خود را برای کشورها منتشر کرد که مربوط به مباحث مدیریت شیوع یک بیماری جدید بود، ازجمله؛ پیشگیری و کنترل عفونت، تست آزمایشگاهی، ابزار بررسی ظرفیت‌های ملی، مواجهه و ارتباط جامعه با این خطر، نصیحت‌هایی در بحث سفر، مدیریت بالینی و نظارت بر جامعه.


30 ژانویه


دبیرکل سازمان بهداشت جهانی شیوع کرونا را وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام کرد و کمیته اضطراری این سازمان تشکیل جلسه داد. در آن زمان تنها 98 مورد ابتلا در 18کشور وجود داشت و مرگ‌و‌میری گزارش نشده بود.


https://media.ana.press/1399/05/11/637318972668723743_md.jpg


11 فوریه


سازمان بهداشت جهانی یک انجمن جهانی تحقیق و نوآوری را درباره ویروس کرونا تشکیل داد. این انجمن با حضور 300کارشناس و سرمایه‌گذار از 48کشور جهان و نیز حضور آنلاین بیش از 150 نفر دیگر، برگزار شد که در آن مباحثی ازجمله منشأ ویروس، نحوه انتقال، تشخیص، مطالعات اپیدمیولوژیک، خصوصیات بالینی و مدیریت، پیشگیری و کنترل، تحقیق و توسعه برای درمانی و واكسن و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


24 فوریه


یک گروه مشترک از مدیران سازمان بهداشت جهانی و کشور چین، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند تا از یافته‌های اصلی خود گزارش دهند. آنها هشدار دادند بخش اعظم جامعه جهانی هنوز از نظر ساختار فکری و تجهیزات دارویی آماده اجرای معیارهای استفاده‌شده برای مهار ویروس کرونا در چین نیستند. آنها تأکید كردند كه برای كاهش بیماری و مرگ ناشی از COVID-19، باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدتی در مقیاس وسیع اقدامات بهداشت عمومی، مانند كشف موارد ابتلا و جداسازی آنها، ردیابی تماس، نظارت عمومی و قرنطینه صورت بگیرد.


7 مارس


سازمان بهداشت جهانی راهنمایی‌های خود برای انتقال ویروس را به‌روزرسانی کرد. همچنین با تأیید بیش از 100هزار مورد ابتلا به کرونا در سطح جهان، این سازمان بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار اقدام برای متوقف کردن، کنترل و کاهش تأثیر ویروس در هر فرصت شد.


18 مارس


این سازمان یک کارآزمایی بالینی بین‌المللی را باهدف تولید داده‌های قوی از سراسر جهان برای یافتن مؤثرترین درمان ویروس کرونا، راه‌اندازی کرد.


https://media.ana.press/1399/05/11/637318975331524779_md.jpg


4 آوریل


سازمان بهداشت جهانی در این تاریخ گزارش داد بیش از 1 میلیون مورد ابتلا به کرونا در سراسر جهان تأیید شده است؛ آماری که در کمتر از یک ماه بیش از ده برابر افزایش یافته بود.


13 آوریل


این سازمان بیانیه‌ای را از 130 دانشمند، سرمایه‌گذار و شرکت‌های بزرگ از سراسر جهان منتشر کرد، که در آن آنها برای سرعت بخشیدن به توسعه واکسن کرونا متعهد شدند با سازمان بهداشت جهانی همکاری کنند.


15 آوریل


در این تاریخ، سازمان راهنمایی‌های خود را درزمینه مشاوره بهداشت عمومی درمورد اقدامات اجتماعی و مذهبی در ماه رمضان، نهایی کرد.


16 آوریل


سازمان بهداشت جهانی راهنمایی‌هایی را در مورد ملاحظات در تنظیم بهداشت عمومی و اقدامات اجتماعی در زمان قرنطینه را صادر کرد.


30 آوریل


مدیرکل سازمان بهداشت جهانی برای سومین بار کمیته اضطراری را تشکیل داد تا ماهیت این بیماری همه‌گیر را منعکس کنند. در این جلسه مطرح شد كشورها همچنان به اقدامات خود برای یافتن، ایزوله كردن، آزمایش و معالجه هر مورد ابتلا به کروناویروس را انجام دهند.


18 مه


هفتادوسومین مجمع جهانی بهداشت، که برای اولین بار به‌طور مجازی برگزار شد، قطعنامه برای اتحاد جهان برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا تصویب شد. این قطعنامه خواستار تشدید سایر اقدامات و تلاش‌ها برای کنترل بیماری همه‌گیر شد.


5 ژوئن


سازمان بهداشت جهانی، راهنمایی‌های جدیدی را در مورد استفاده از ماسک‌ منتشر کرد.


https://media.ana.press/1399/05/11/637318975942303492_md.jpg


17 ژوئن


در این تاریخ سازمان بهداشت جهانی از توقف آزمایش‌های مربوط به داروی «هیدروکسی کلروکین» به دلیل ناکارآمدی آنها ضدویروس کرونا خبر داد.


6 ژوئیه


سازمان بهداشت جهانی یافته‌های مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد 73 کشور هشدار داده‌اند به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا با خطر کمبود موجودی داروهای ضدویروس (ARV) هستند. همچنین 24 کشور نیز گزارش کرده‌اند که مقدار بسیار کمی از این داروها را در اختیار داشته و یا در تهیه آنها با مشکل مواجه‌اند.


9 ژوئیه


این سازمان یک خبر علمی به‌روز شده در مورد انتقال کرونا را منتشر کرد، و اطلاعاتی در مورد شیوع، زمان و نحوه انتقال ویروس بین افراد را توضیح داد.


انتهای پیام/4112/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته