دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شد؛

دستورالعمل‌های جدید برای برگزاری اجتماعات گسترده

سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل‌های جدیدی را برای برگزاری رویدادها و اجتماعات گسترده در فضاهای باز منتشر کرد.
کد خبر : 492954
World-leaders-launch-WHO-COVID-19-plan-but-U.S.-not-involved.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی ‌ان ‌ان، سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل‌های جدیدی را برای اجتماعات گسترده در دوران همه‌گیری ویروس کرونا منتشر کرد که اعمال تغییراتی را برای برگزاری رویدادهای بزرگ توصیه می‌کند.


طبق دستورالعمل، برگزاری تجمعات در فضای باز، محدود کردن حضور افراد سالم و مدیریت ورودی‌ها همه می‌تواند به محدود کردن شیوع ویروس کمک کند.


در زمینه Covid-19، اجتماعات گسترده حوادثی هستند که می‌توانند انتقال این ویروس را تقویت کرده و به‌طور بالقوه ظرفیت واکنش و اقدامات کشور میزبان را مختل کنند. اما این نکته وجود دارد که رویدادهای بزرگ مزایایی همچون ایجاد اشتغال و تقویت سلامت روانی را نیز به همراه دارد.


در این دستورالعمل همچنین آمده است: ازآنجاکه اجتماعات گسترده دارای پیامدهای اساسی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، مقامات باید اهمیت و ضرورت یک رویداد را ارزیابی کنند و گزینه‌ای را که ممکن است در آن اتفاق بیفتد در نظر بگیرند، مشروط بر اینکه همه خطرات مرتبط با بهداشت عمومی به‌طور مناسب مورد بررسی و کاهش قرار گیرند.


سازمان بهداشت جهانی از مقامات بهداشت و درمان و سازمان دهندگان رویدادها خواسته تا قبل از هرگونه تجمع، ارزیابی خطر را انجام دهند و اقداماتی را كه برگزاركنندگان می‌توانند در صورت وقوع رویدادهای بزرگ انجام دهند، ذکر كرده است، ازجمله: کنترل ورودی‌ها، افزایش دفعات حمل‌ونقل، تخصیص دادن صندلی، تنظیم ظرفیت محل برگزاری، برگزاری رویدادها به‌صورت مجازی یا در فضای باز و غیره.


برخی از توصیه‌ها نیز روی مشارکت‌کنندگان متمرکز شده است و به افراد یادآوری می‌کند که فاصله‌گذاری اجتماعی، آداب سرفه و عطسه و بهداشت دست را رعایت کنند.


به افرادی که در معرض ابتلا به بیماری شدید هستند (از‌جمله افراد بالای 65 سال یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای) می‌توان به آنها توصیه کرد که از حضور در چنین رویدادهایی اجتناب کنند و یا تمهیدات ویژه‌ای برای آنها فراهم شود.


توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت شامل اقدامات دیگری ازجمله محدود کردن مدت‌زمان رویداد و فراهم کردن مکان‌های ایزوله در محل برگزاری برای افراد مریض، نیز می‌شود.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته