دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1399 - 08:00

بزرگ‌ترین هواپیمای دریایی جهان در چین به پرواز درآمد

بزرگ‌ترین هواپیمای دریایی جهان پس از 31 دقیقه پرواز موفق در آسمان چین روی سطح آب فرود آمد.
کد خبر : 504911
فرود 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بزرگ‌ترین هواپیمای دریایی جهان و اولین هواپیمای دریایی کشور چین با موفقیت به پرواز درآمد و توانست پس از 31 دقیقه پرواز، بدون مشکل روی سطح آب فرود بیاید. این هواپیمای غول‌پیکر AG600 Kunlong نام دارد.


یکی از مدیران شرکت سازنده این هواپیما در مصاحبه با رسانه‌ای چینی گفت: «بزرگ‌ترین هواپیمای دریایی جهان با هدف به‌کارگیری در مأموریت‌های آتش‌نشانی، امداد دریایی و سایر عملیات‌های امدادی طراحی و تولید شده است.»



هواپیمای AG600 Kunlong بیش از 37 متر طول و 12 متر ارتفاع دارد و همچنین فاصله بین بال‌های آن برابر 39 متر است. این هواپیما قادر است با نزدیک شدن به سطح آب در مدت 20 ثانیه بیش از 12 تن آب را در مخازن مخصوص جمع‌آوری و این حجم از آب را در مساحتی به اندازه 4 هزار متر مربع پخش کند.


پروژه ساخت این هواپیما در سال 2009 میلادی آغاز شده بود. هواپیمای دریایی کشور چین به گونه‌ای طراحی شده است که توانایی لازم برای فرود روی آب و خشکی را دارد و از همین رو می‌توان از آن در مأموریت‌های متفاوتی استفاده کرد. مقام‌های دولتی چین این هواپیما را با واژه دوزیست توصیف می‌کنند.


انتهای پیام/4144/پ


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته