دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 10:28

اگزواسکلتونی که ایمنی در کار را افزایش می‌دهد

دانشمندان موفق به ساخت اگزواسکلتونی از فیبرهای کربنی شدند که سطح ایمنی در هنگام کار را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 502341
FFFFFFFFFFFF.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از نیواطلس، در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها و صنایع از اگزواسکلتون استفاده می‌کنند تا از جان و سلامت فیزیکی کارکنان خود محافظت کنند. به همین دلیل تنوع در تولید و ساخت اگزواسکلتون‌ها بسیار افزایش داشته است.


اگزواسکلتون‌های صنعتی معمولا از روی لباس پوشیده می‌شوند و مجهز به موتورهای برقی هستند. هدف از ساخت این اگزواسکلتون‌ها تقویت قدرت عضلانی کاربر است. زمانی که فرد شی سنگینی را برمی‌دارد و حمل می‌کند، اگزواسکلتون قدرت عضلانی وی را تقویت کرده و به کاربر در بلند کردن و حمل کردن آن کمک می‌کند.


حال کمپانی «بیونیکز کری ایکس» از جدیدترین مدل اگزواسکلتون خود رونمایی کرده است. این اگزواسکلتون با استفاده از فیبرهای کربنی ساخته شده و بسیار سبک است. این اگزواسکلتون مجهز به دو موتور بوده، به کاربر کمک می‌کند تا 28 کیلوگرم بار را بلند و حمل کند و از کمر در برابر فشار بیش از حد محافظت می‌کند.


انرژی مورد نیاز این اگزواسکلتون از یک باتری لیتیوم یونی قابل‌حمل تأمین می‌شود و با هر بار شارژ هشت ساعت کار می‌کند. این اگزواسکلتون جدید قابل همگام‌سازی با اینترنت اشیا بوده، به صورت وایرلس به زیرساخت‌های کارخانه هوشمند متصل می‌شود و به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری را به صورت خودکار دریافت می‌کند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته