دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1399 - 13:00

محققان راه رفتن را برای افراد دچار عارضه سکته مغزی آسان می‌کنند

دانشمندان موفق به ساخت اگزواسکلتون مخصوصی شدند که سرعت و استقامت راه رفتن را بهبود می‌بخشد.
کد خبر : 489467
fdfdfdfd.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از نیواطلس، گروه تحقیقاتی از موسسه ویس دانشگاه هاروارد، موسسه مهندسی و علوم کاربردی جان پاولسون و دانشگاه بوستون در سال 2017 اگزوسوت روباتیک نرمی برای بیماران سکته مغزی توسعه داده بودند که نحوه راه رفتن آنها را بهبود ببخشد. حال نمونه بهبودیافته‌‌ای از این دستگاه ساخته شده که بسیار سبک بوده و روی مچ پا قرار می‌گیرد و به کاربر در راه رفتن کمک می‌کند.


دستگاه جدید نه‌تنها باعث افزایش سرعت راه رفتن فرد می‌شود بلکه به وی کمک می‌کند تا مسافت بیشتری را طی کند. تنها در آمریکا سالانه 800 هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند. سکته مغزی در رده پنجم عوامل مرگ‌ومیر قرار دارد اما بسیاری از نجات‌یافتگان از ناتوانی‌های طولانی مدت رنج می‌برند. بسیاری از افراد پس تجربه سکته مغزی، با فلج یک طرفه بدن یا ضعف حرکتی دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث به هم خوردن تعادل، دشواری در حرکت، خستگی عضلانی و عدم هماهنگی در حرکات می‌شود.


اگزوسوت جدید گروه تحقیقاتی طوری طراحی شده که این مشکلات را رفع کند و سرعت راه رفتن و استقامت وی را بهبود ببخشد. این دستگاه در ابتدا به یک باتری و موتور خارجی متصل بود اما تیم تحقیقاتی درنهایت موفق شد نمونه‌ای مجهز به موتور و باتری داخلی بسازد که سرعت و استقامت راه رفتن را اصلاح می‌کند. این اگزوسوت کمتر از پنج کیلوگرم وزن دارد، باتری و کنترل فعال‌کننده آن روی کمر کاربر قرار می‌گیرد.


اگزواسکلتون یا اگزوسوت روباتی است که به وسیله‌ یک انسان پوشیده شده و ضمن ایجاد یک پوشش محافظ برای بدن فرد می‌تواند با افزایش قدرت و مقاومت عضلات، فرد را در حرکت‌ها، مانورها و همچنین حمل و جابجایی بارها کمک و به افراد ناتوان در حرکت کمک کند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته