دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1398 - 16:18

اگزواسکلتون جدید به کمک سالمندان می‌آید

محققان در حال توسعه مدل جدیدی از یک اگزواسکلتون هستند که در مقایسه با دیگر نمونه‌های موجود سبک‌تر بوده و کارایی بهتری دارد.
کد خبر : 451285
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیو‌ اطلس، نمونه اولیه این اگزواسکلتونِ پایین‌تنه، از طریق همکاری بین دانشگاه نیویورک، کالج شهری نیویورک و مرکز علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در هیوستون در حال توسعه است.


این اگزواسکلتون برای افراد سالمندی که هنوز می‌توانند کمی تحرک داشته باشند اما پیاده‌روی طولانی مدت برایشان دشوار است، در نظر گرفته شده است. دانشگاه تگزاس اظهار داشت كه براساس گزارش ژورنال بهداشت عمومی، 32 درصد از افراد 65 ساله یا بالاتر، راه رفتن معادل سه بلوك شهری برایشان سخت و چالش‌انگیز است.



همانند دیگر مدل‌ها، در این مدل نیز از موتورهای یکپارچه‌ای استفاده شده که یک تقویت‌کننده الکتریکی را برای راه رفتن شخص استفاده‌کننده فراهم می‌کند. طبق گزارش‌ها، این مدل نسبت به نمونه‌های دیگر سبک‌تر بوده، به‌علاوه موتورهای آن توسط حرکات ساق پایِ کاربر فعال می‌شوند.


دکتر جرارد فرانسیسکو، رئیس طب فیزیکی و توانبخشی در دانشکده پزشکی مک‌گاورن هیوستون، می‌گوید: نمونه اولیه ما تقریبا 60 درصد سبک‌تر از نمونه‌های تجاری موجود است. علاوه بر این، مدل ما توسط ربات اداره نمی‌شود بلکه کاربر آن را کنترل می‌کند و استفاده‌کنندگان نیز مجبور نیستند در مسیری از پیش تعریف شده قدم بردارند.


درحال حاضر برنامه‌ها خواستار آزمایش نمونه اولیه بر روی سالمندانی است که در راه‌رفتن مشکل دارند و یا به‌سختی قدم برمی‌دارند. امید است که کاربر بتواند نسخه نهایی دستگاه را زیر لباس خود بپوشد.


معاون دانشکده پزشکی مک‌گاورن می‌گوید: علی‌رغم پیشرفت اگزواسکلتون‌ها، نمونه‌های مدرن برای استفاده مستقل و زندگی در جامعه، مناسب نیستند. نیاز مبرمی به روبات‌های پوشیدنی وجود دارد که می‌توانند کیفیت زندگی افراد بیشتری را در محیط جامعه بهبود بخشند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته