دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1399 - 10:40
تدبر در آیه 48 سوره عنکبوت؛

قرآن کریم؛ برترین معجزه پیامبر اکرم(ص)

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 500865
13983132-1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌  «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:


آیاتی که اعجاز علمی قرآن را نمایان می‌سازد/ اثبات غیربشری بودن قرآن




پیغام دوست
در روز شنبه 21 تیر ۱۳۹۹ مصادف با 19 ذیقعده ۱۴۴۱ «پیغام دوست» به‌شرح زیر است:


و تو هيچ كتابى را پيش از اين نمى‏‌خواندى و با دست [راست] خود [كتابى] نمى‌‌نوشتى وگرنه باطل‏‌انديشان قطعاً به شک مى‏‌افتادند (عنکبوت، ۴۸) 


ومَا كُنْتَ تَتْلُو مِنْ قَبْلِهِ مِنْ كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ ﴿العنکبوت، ۴۸﴾ 


یکم: پیامبران الهی انسان‌هایی بودند که در میان مردم و همانند آن‌ها زندگی می‌کردند؛ لکن به دلیل شایستگی‌های زمینه‌ای از طرف خداوند برگزیده شده بودند تا پیام‌های خدا را دریافت کنند و به مردم برسانند. 


دوم: آن‌ها برای راستی‌آزمایی باید کار خارق‌العاده‌ای انجام دهند تا درستی ادعای خود را ثابت کنند.


سوم: تمام پیامبران معجزه حسی آوردند به‌جز پیامبر اکرم(ص) که معجزه‌اش از جنس کتاب بود که غیر حسی است. دلیل این تفاوت به جهان‌شمول بودن و همه زمانی بودن و برای همه انسان‌ها با زبان‌های مختلف بودن رسالت رسول اکرم(ص) بر می‌گردد.


چهارم: خداوند برای اینکه معجزه بودن این کتاب برای مردم ثابت شود به‌گونه‌‌ای برنامه‌ریزی کرد تا پیامبر اکرم(ص) درس‌ناخوانده باشد تا وقتی کتابی در سطح اعجاز از نظر محتوا و شکل ارائه می‌کند همگان مطمئن شوند که تولید او نیست و از جانب خدا و بر اساس علم خداوند تولید شده است.



یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته