دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1399 - 15:00
فرزین فردیس در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در نوع ارتباط با مشتریان/ تحول دیجیتال به کسب‌وکارهای بخش خصوصی رونق می‌دهد

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید در مدل‌های کاری خود بازنگری و از جدیدترین فناوری‌ها برای ارائه خدمات استفاده کنند.
کد خبر : 500802
فرزین 1.jpg

فرزین فردیس در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنيان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران سه رسالت دارد. رسالت اول این است که وکیل مدافع بخش خصوصی در مقابل دولت و حاکمیت باشیم. یعنی زمانی که مجلس قانونی را به تصویب می‌رساند که به ضرر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی است و کسب‌وکار آن‌ها را با مخاطره مواجه می‌کند کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به نمایندگی از آن‌ها با دولت مذاکره و به صورت قانونی از حقوق بخش خصوصی دفاع می‌کند.


مطالبه حقوق بخش خصوصی


وی افزود: در مواردی دولت قانونی را به درستی اجرا نمی‌کند، کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به نمایندگی از بخش خصوصی مطالبه‌گری می‌کند. در واقع این اتحادیه پیگیر اجرای صحیح قانون می‌شود تا بخش خصوصی بتواند مطالبات بحقش را دریافت کند.


نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان کرد: کار دوم این اتحادیه، توانمندسازی بخش خصوصی است. یعنی کمک کنیم که اعضا و شرکت‌های زیرمجموعه اتاق بازرگانی  به نسبت روزها، ماه‌ها و سال‌های گذشته‌ پیشرفت کنند و بتوانند به خوبی مشکلات را برطرف سازند یا مسائل را ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر حل کنند.


فردیس عنوان کرد: مسئله سوم، موضوع نت‌ورکینگ یا شبکه‌سازی بین اعضا است. چنین اتفاقی باید رخ دهد و بتوانیم هم‌افزایی‌ها را از این طریق بیشتر کنیم. در راستای مأموریت دوم یعنی توانمندسازی اعضای کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در اتاق تهران پروژه بزرگی را شروع شده است. به زودی اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر می‌شود. موضوع این پروژه تحول دیجیتال است.


لزوم بازنگری در مدل‌های کاری از سوی بنگاه‌های اقتصادی


وی ادامه داد: تحول دیجیتال یعنی اینکه تمام مجموعه‌های عضو کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نهادهای حاکمیتی اعم از بورس، بانک، بیمه، دولت، وزارتخانه‌ها و نهادهای دیگر تا داخل خودِ بنگاه‌های اقتصادی و سایر ذینفعانی فرایندهای خود را بازنگری کنند. بخش خصوصی باید در مدل کسب‌و‌کار، انتظارهای مشتری‌‌ها و فناوری‌ و ابزارهای مورد نیاز خود بازنگری کند. اتحادیه در موارد زیادی نیاز دارد که ابزارهای جدید به بنگاه‌های اقتصادی خود بدهد یا اینکه ابزارهای قانونی را در راستای مأموریت اول‌ به منظور کمک و تسهیل به‌کارگیری کند.


پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در دستگاه‌های دولتی


نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خاطرنشان کرد: سال‌ها است که در مورد دولت الکترونیک صحبت می‌شود ولی وزارتخانه‌های مختلف جزیره‌ای عمل می‌کنند. وزارتخانه‌ای در این حوزه خیلی جلو و وزارتخانه‌ای دیگر عقب است. بخشی از زیرساخت‌های لازم این است که اصلاً بتوان تحول دیجیتال را معرفی کرد. یعنی به عنوان مثال بگویند در صنعت سیمان، صنعت بانک یا صنایع مرتبط با معدن اساسا تحول دیجیتال چگونه رخ دهد؟ نمونه‌های خوب بین‌المللی چگونه کار کردند؟


فردیس تاکید کرد: امیدواریم بنگاه‌های اقتصادی فضای تنفس بیشتری پیدا کنند. به عنوان مثال وقتی وقتی شرکت‌ها به سراغ  سازمان تأمین اجتماعی می‌روند واقعا فکر کنند یکی کنارشان هست و از آن‌ها حمایت می‌کند. 


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب