دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 18:54
مهدی چمران:

دست‌نوشته‌های شهید چمران هنوز برای ما نو و جدید است/ یکی از پایه‌گذاران مقاومت اسلامی در لبنان شهید چمران بود

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: دست‌نوشته‌های شهید مصطفی چمران هنوز برای ما نو و جدید است.
کد خبر : 497046
_MID1005.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی چمران در سومین آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که عصر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: شهید مصطفی چمران به‌عنوان یک استاد در تراز انقلاب اسلامی بود که در روز ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ به شهادت رسید و به همین خاطر سالروز شهادت ایشان به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.


وی افزود: در یکی از دست‌نوشته‌های شهید مصطفی چمران آمده است که "خدایا به تو پناه می‌برم، خود را به تو می‌سپارم، تو مرا هدایت می‌کنی که دستخوش عصبانیت و انتقام نشوم تا بدی‌هایی که به من می‌کنند با خوبی جواب دهم، در مقابل دروغ‌ها و تهمت‌ها سکوت کنم و به دنبال کار خود باشم. در برابر دشمنی‌های ناجوانمردانه علیه خود بتوانم محبت خود را اضافه‌تر کنم و در مقابل حقد آنان بلندنظری خود را نشان دهم و در مقابل ظلم و بی‌انصافی روش آنان را در پیش نگیرم و یاس و ناامیدی به من راه ندهد"


رئیس بنیاد شهید چمران بیان کرد: سخنان همه شهدا بر مبنای ایدئولوژی انقلاب اسلامی است و گویی برای این روهای ما گفته‌اند و برای ما نو و جدید است و دقیقا دست‌‌نوشته‌ها و صحبت‌های شهید چمران این‌گونه است.


چمران خاطرنشان کرد: پایه‌گذاری مقاومت اسلامی در لبنان با امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران بوده‌ است و برای اولین بار در تاریخ در ارتفاعات تل مسعود بنت جبیل لبنان، تانک‌های اسرائیلی در سال ۱۳۵۳ توسط شهید چمران و نیروهای او به آتش کشیده شد و اسرائیلی‌ها را از جنوب لبنان بیرون کردند. امیدواریم راه آنان همیشه ادامه پیدا کند و خداوند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب لبنان را همیشه در صحت و سلامتی نگه بدارد.


وی خاطرنشان کرد: شهید چمران در دست‌نوشته دیگر خود می‌گوید که "مبارزه ما، مبارزه ارزش‌هاست. ما مظهر ارزش‌های خدایی هستیم و در مقابل ارزش‌های شیطانی می‌ایستیم. ما مقیاس‌های خدایی را ارائه می‌دهیم تا کسی خود را فریب ندهد و از زیر بار مسئولیت فرار نکند. من آمده‌ا‌م مشعل نورانی اسلام در مقابل تاریکی باشم و ظلمت را فراری دهم. ای حسین(ع) جان در کربلا نبودم تا در رکاب تو به شهادت برسم و امروز به کربلای خوزستان آمده پ‌ام که خون من بر خاک داغ خوزستان بریزد و از قطرات خون من غنچه‌ها بروید".


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته