دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 16:32
فلاح جوشقانی در پاسخ به آنا:

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای آموزش مجازی تنها با همکاری دولت امکان‌پذیر است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: قسمت‌هایی از پیشنهادهای رگولاتوری به دولت برای توسعه بستر لازم در بحث آموزش مجازی اجرایی شده و بقیه طرح‌ها نیز در آینده آماده می‌شوند.
کد خبر : 496966
فلاح 1.jpg

حسین فلاح جوشقانی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص برنامه رگولاتوری برای اختصاص سرویس‌های اینترنت رایگان به دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران در زمان شیوع بیماری کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفت تا خدمات مطلوبی را به کاربران ارائه کند.


وی افزود: زیرساخت‌های کشور اکنون برای آموزش مجازی آماده است ولی قطعا مشکلاتی نیز وجود داشته است که تلاش می‌کنیم این مشکلات نیز برطرف شود. متولیان حوزه آموزش باید برنامه‌ریزی دقیقی برای ارائه خدمات ایده‌آل به دانش‌آموزان و دانشجویان انجام دهند.


همکاری دولت با اپراتورهای لازمه ارائه خدمات رایگان به مشترکان


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: فرایندهای مرتبط با ارائه سرویس‌های اینترنتی به مردم هزینه زیادی دارد و قطعا رگولاتوری نمی‌تواند با فشار به اپراتورها آن‌ها را ملزم به ارائه خدمات رایگان به مشترکان بکند. اپراتورها در خصوص خدمات دهی اپلیکیشن شاد مبالغی بیشتر از 40 تا 50 میلیارد تومان را پرداخت کردند. چنین شیوه‌ای برای پرداخت هزینه‌ها از سوی اپراتورها نمی‌تواند دائمی باشد. ارائه خدمات اینترنت رایگان از سوی اپراتورها در آینده تنها با حمایت دولت امکان‌پذیر است.


فلاح جوشقانی عنوان کرد: رگولاتوری در اوایل سال جاری پیشنهادهایی را به دولت برای ارائه خدمات مطلوب با ایجاد بستر مناسب برای آموزش مجازی مطرح کرده است. بخشی از پیشنهادهای این سازمان برای ارائه خدمات رایگان اینترنت به مراکز آموزشی پذیرفته و اجرا شده و بخشی دیگر همچنان در دست بررسی است. اختصاص اینترنت رایگان برای شبکه شاد و معلمان قسمتی از برنامه‌های اپراتورها بود که اجرا شد.


بسته‌های اینترنتی و ارتباطی رایگان برای بهیاران


وی خاطرنشان کرد: در همین ایام کرونا به بیش از 60 هزار بهیار که در زمینه غربالگری فعالیت می‌کنند بسته‌های اینترنت رایگان اختصاص داده شد. در واقع بهیارانی که در خصوص کرونا با مردم تماس می‌گرفتند هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کردند. حتی بستری فراهم شد که تماس با شماره 4030 برای مردم رایگان است. با همکاری دستگاه‌های مختلف می‌توان خدمات متنوع و رایگان اینترنتی و ارتباطی را به مردم ارائه کرد و نباید در این زمینه تنها اپراتورها را مسئول دانست.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته