دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1399 - 15:31
ابراهیمی:

شرکت‌های دانش‌بنیان در خط مقدم توسعه فناوری قرار گرفته‌اند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما از هر موضوعی که بتواند به کاهش تولید زباله و مدیریت هرچه بهتر بازیافت کمک کند، استقبال و حمایت می‌کنیم.
کد خبر : 494306
معاون 1.jpg

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، نادرقلی ‌ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد‌های وابسته به این معاونت، پیگیر توسعه و ترویج فناوری‌ها هستند و تلاش می‌کنند تا فناوری در بخش‌های مختلف کشور نفوذ پیدا کند.
وی افزود: شناسایی و رصد انواع فناوری‌های موجود در دنیا و به کارگیری این فناور‌ی‌ها در حوزه‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط زیست از جمله مهم‌ترین کارهای ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: این ستاد تلاش می‌کند تا موضوع بهره‌وری در محیط زیست جدی گرفته شود و منابع طبیعی کشور به شکلی درست و پایدار مدیریت شوند.
ابراهیمی با اشاره به این که ما به دنبال پایداری و حفظ منابع طبیعی هستم، عنوان کرد: ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه فناوری‌های محیط زیست از جمله فعالیت‌های مهم ما به شما می‌رود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها و شتابدهنده‌های مختلف با نگاه علمی و جهادی و با به کارگیری جوانان نخبه و با انگیزه، موانع سر راه بخش‌های دولتی و خصوصی را برطرف می‌کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که سازمان محیط زیست ترکیبی حاکمیتی دارد، تصریح کرد: این سازمان به جزییات اجرایی در حوزه محیط زیست ورود پیدا نمی‌کند و در این شرایط شرکت‌های دانش‌بیان در مسیر حل مشکلات و ایجاد شرایط بهتر در حوزه محیط زیست نقش‌آفرینی می‌کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان در خط مقدم توسعه فناوری قرار گرفته‌اند.
ابراهیمی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی، توضیح داد: در حال حاضر ما با آلودگی‌هایی مواجه هستیم که به آب و هوا و خاک صدمه می‌زنند و کیفیت بیولوژیکی منبع را تغییر می‌دهند.
وی با بیان این که ما باید اثرات منفی ضایعات بر طبیعت را به حداقل برسانیم، بیان کرد: رشد جمعیت شهری باعث شده تا تقاضا برای مصرف افزایش پیدا کند و به همین میزان، تولید زباله در کشور هم افزایش پیدا کرده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که طبیعت امانتی از جانب خداوند است و ما باید در حفظ آن کوشا باشیم، افزود: ما همیشه در تلاش هستیم تا چالش‌های موجود در مسیر کاهش و یا مدیریت هرچه بهتر آلاینده‌ها را شناسایی کنیم و با راهکارهای جدید معضلات را برطرف کنیم. زباله‌های شهری یکی از مهم‌ترین چالش‌های کلان شهرها است.
وی با اشاره به این که موضوع دفن و معدوم‌سازی زباله‌ها در استان‌های شمالی کشور با چالش‌ها و مشکلات متعددی مواجه است، تاکید داشت: در حال حاضر شیرابه زباله‌ها یکی از مهم‌ترین معضلات محیط زیست ایران هستند و استان‌های گیلان و گلستان و مازندران در این حوزه با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.
ابراهیمی با بیان این که طبیعت فقط برای نسل ما نیست و نسل‌های بعد در آن سهم دارند، افزود: ما از هر موضوعی که بتواند به کاهش تولید زباله و مدیریت هرچه بهتر بازیافت کمک کند، استقبال و حمایت می‌کنیم و مشارکت‌های بخش خصوصی را در اختیار مجموعه‌ها می‌گذاریم.


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: بخش خصوصی می‌تواند با ارائه فناوری و حمایت‌های حقوقی و مالی کسب و کارهای مختلف را در مسیر رشد قرار دهد. در حال حاضر حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان و استارت‌آپی در کشور فعال هستند.
وی گفت: امروزه حدود ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ و ۸ شتابنده‌ی تخصصی با ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری می‌کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته