روباتهای هوشمند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت میکنند
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رستورانی در کشور هلند برای رعایت قوانین فاصلهگذاری اجتماعی روباتهای پیشخدمت را به کارگیری کرده است. ویروس کووید-19 از طریق تماس انسانها باهم به سرعت منتقل شده و میتواند افراد زیادی را آلوده سازد.
روباتهای پیشخدمت در هنگام ورود مشتریان به رستوران به آنها خوش آمد میگویند، سفارش غذا را دریافت و غذای مورد نظر مشتریها را تحویل میدهند. همچنین این روباتها پس از اینکه هر کدام از میزهای رستوران خالی میشود به سرعت آنها را تمیز و ضدعفونی کرده تا مشتریان بعدی با خیال راحت غذای خود را میل کنند.
کلید ارتباط با این روباتها واژه "سلام" است. هنگامی که افراد حاضر در رستوران این کلمه را بگویند روبات به سمت آنها حرکت کرده و دستورهای را که در برنامهشان موجود است اجرا میکنند. صاحب این رستوران با ابراز خرسندی نسبت به استفاده از این روباتها گفت: روباتهای پیشخدمت به سرعت کار و همه نکات ایمنی را رعایت میکنند. این روباتها همیشه در دسترس هستند و ارتباط جذاب را با همه مشتریان برقرار میکنند.
پس از شیوع کرونا تحقیقات دانشمندان و تجربه مردم به خوبی نشان داد استفاده از فناوریهای پیشرفته میتواند عاملی بسیار مهم برای خارج نشدن از خانه و قرار نگرفتن در مکانهای عمومی باشد. اکنون که این بیماری در کشورهای مختلف دنیا تا حدودی کنترل شده مردم باید همچنان همه دستورالعملهای بهداشتی را رعایت و از تماس مستقیم با افراد مختلف خودداری کنند. در برخی از مشاغل مانند رستورانها پیشخدمت ناچار است روزانه با دهها نفر صحبت و خدمات مورد انتظار را ارئه دهد اما روباتهای هوشمند این فعالیتها را به صورت کاملا ایمن انجام میدهند.
اگرچه به نظر میرسد با به کارگیری روباتهای پیشخدمت مشاغل زیادی نابود و ماشین جایگزین انسان میشود ولی با توسعه این روباتها مشاغل جانبی بیشتر شده و سلامتی مردم نیز حفظ میشود. روباتهای پیشخدمت هم اکنون در کشور چین استفاده گستردهای دارند.
انتهای پیام/4144/
انتهای پیام/